Fundació Hestia, part del programa del Día Mundial de la Salut Mental a Menorca

Fundació Hestia i Hestia Menorca se sumen per sisè any consecutiu a la commemoració del Dia Mundial de la Salut Mental, que se celebra cada 10 d’octubre. Ho faran aquesta vegada amb un 3×3 #MatealEstigma, que organitzen juntament amb l’Àrea de Salut de Menorca i la Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca. L’activitat tindrà lloc el mateix dia 10, entre les 10.30 i les 13 hores, al Pavelló Menorca i comptarà amb la participació de jugadors i membres de l’staff de l’Hèstia Menorca, i de persones usuàries de dispositius de salut mental de la Illa.

El 3×3#MatealEstigma arriba a la segona edició i dóna continuïtat a les pintades de mural, espots, xerrades i entrevistes de sensibilització que la Fundació Hèstia i el Club Bàsquet Menorca porten organitzant des que, el 2018, l’entitat compromesa en l’atenció de col·lectius vulnerables, com ho és el de les persones amb trastorn mental, esdevingués title sponsor de l’equip de bàsquet menorquí. Algunes d’aquestes activitats s’han inclòs a les diferents jornades sobre salut mental que institucions i entitats de Menorca han organitzat amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental. El programa del 2024 ha estat presentat aquest dilluns al Hospital Mateu Orfila, a Maó, Menorca.

➡️ Programa complet Dia Mundial de la Salut Mental 2024 ⬅️

L’acte va comptar amb la participació de Bernardo Pax, gerent de l’Àrea de Salut de Menorca, Carmen Reynés, consellera de Benestar Social, i Cristina Fernández, directora tècnica de la FPDM, i l’assistència de diferents entitats implicades a l’organització de les diferents activitat, entre elles Fundació Hestia i Hestia Menorca. Pax, Reynés i Fernández van subratllar la importància del treball conjunt en matèria de salut mental, a més de detallar els diferents actes del programa.

Pel que fa a la commemoració del Dia Mundial de Salut Mental, cal destacar que «l’objectiu és avançar de manera col·lectiva en la visibilització dels trastorns mentals, lluitar contra l’estigma que se’ls associa i avançar en la sensibilització social». Per això, uns any més s’aglutinen al voltant d’aquesta efemèride diferents institucions que treballen amb el col·lectiu de salut mental, a més de particulars i empreses, abastant el programa àmbits diversos com el laboral, esportiu, artístic o familiar.