Més de 150 persones participen al segon 3×3 MatealEstigma amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental

El binomi activitat física i salut mental torna a demostrar el seu potencial. Més de 150 persones han participat aquest matí a la segona edició del 3×3 MatealEstigma. L’activitat inclosa al programa de commemoració del Dia Mundial de la Salut Mental de Menorca, ha estat organitzada per Hestia Menorca, Fundació Hestia, Àrea de Salut de Menorca i Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca, i ha comptat amb la amb la col·laboració d’Asfame, Can Senyalet i JJ Carreras.

El 3×3 MatealEstigma ha començat poc després de la lectura del Manifest sobre salut mental a les seus de diferents institucions menorquines, entre elles la del Consell a la plaça Biosfera de Maó i l’Hospital Mateu Orfila. Cap a les 10:30 persones usuàries de dispositius de salut mental de l’illa balear, professionals que les atenen i familiars han arribat al Pavelló Menorca on han estat rebuts per Miguel Ortiz.

El director general del Club ha estat l’encarregat d’acollar-los, juntament amb la consellera de Benestar Social, Carmen Reynés, la directora insular de Gent Gran, Dependència i Diversitat Funcional, Melissa Manota, i Antoni Liñana, cap de Psiquiatria del Mateu Orfila, i d’acompanyar-los posteriorment, a la visita per les instal·lacions, on a sala de premsa Bruno, un dels participants, ha deixat el titular de la jornada. “L’esport és fonamental per sentir-se bé, animo tothom a practicar-ne algun”, ha manifestat durant la roda d’intervencions que ha convertit alguns dels participants en entrevistadors o entrevistats.

Després del recorregut, els participants han compartit un berenar menorquin -coques dolces i salades, pa, formatge, sobrassada, aigua i refrescos- i després de pendre forces han passat a la pista o les grades per disputar o gaudir del 3×3. Per segon any consecutiu, jugadors i un grup de persones usuàries han viscut una bona estona de convivència i diversió al voltant de tres cistelles i les corresponents pilotes de bàsquet, mentre que la resta de participants animava des de les grades.

Amb la competició finalitzada, ha arribat el torn de les firmes, les salutacions i els autògrafs, tancant-se la matinal prop de les 13 hores amb la satisfacció indissimulada entre els assistents al 3×3 MatealEstigma. Entre aquests, Javier Zamora, director esportiu i entrenador de l’Hestia Menorca. «El 3×3 MatealEstigma ha estat com, cada any, una de les activitats més emocionants i que ens arriben més al cor de la temporada. Un matí increïble envoltats de persones meravelloses i donant visibilitat a una activitat, el bàsquet, a través del qual es poden trencar molts estigmes. Una passada, ens sentim de debò autèntics privilegiats de poder viure un matí així, en un entorn com aquest i amb gent tan meravellosa».

«Una cosa molt important és veure com s’ho han passat. En moments molt diferents del que fan sovint, les cares de felicitat, en poques paraules, ho deien tot. L’esport és bàsic i per a persones que tenen un trastorn mental més, i una activitat com aquesta amb persones que poden ser els seus ídols, al voltant del bàsquet, un esport d’equip on tots sumen, està molt en sintonia amb el missatge que tots hem de treballar per a una millor salut mental», explicava la consellera.

Per part seva, Liñana incidia en la lluita contra l’estigma associat a la salut mental, una lluita que centra bona part de la intervenció que realitzen els diferents dispositius i de la tasca de les entitats d’aquest àmbit, com la Fundació Hestia i l’Hestia Menorca, amb el seu projecte #MatealEstigma. “Són importants aquest tipus d’activitats per desestigmatitzar la malaltia mental i contribuir a la inserció social i laboral d’aquestes persones”, ha asseverat.