Més de 200 persones participen a Cartagena en les Xerrades #MatealEstigma

Més de 200 persones, entre elles, 126 alumnes de Maristes de Cartagena i un centenar d’integrants del planter de l’Odilo FC Cartagena CB han participat avui a dues Xerrades #Matealestigma. La iniciativa de Fundació Hestia i Hestia Menorca, que ha comptat amb la col·laboració del col·legi i del club, a més de la Fundació Cartagena CB, els ha permès aproximar-se al concepte de salut mental i a la relació que té amb la pràctica d’un esport o activitat física, i amb altres hàbits de vida saludable.

La primera xerrada ha tingut lloc entre el pavelló i el saló d’actes del col·legi, i ha comptat amb la participació dels jugadors Jordan Rogers, Calvin Roder i Asier González. En una primera part, nens i nenes han pogut interpel·lar els jugadors, que han exercit d’“entrenadors” una estona sobre la pista; a continuació, ja al saló d’actes, l’alumnat ha participat en un col·loqui amb Lola Maiques Flores, directora de Comunicació de Fundació Hestia i Hestia Menorca, sobre la salut mental, els trastorns mentals i les recomanacions per tenir cura del benestar emocional, a més de conèixer la tasca que desenvolupa la Fundació Hestia i visionar el curt “Tres entrades”.

A mitja tarda, seixanta nens del planter de l’Odilo FC Cartagena CB, acompanyats dels seus entrenadors i un bon grup de pares i mares, han assistit a la segona xerrada que s’ha desenvolupat al Pavelló Cabezo Beaza. En aquesta ocasió, acompanyaven Lola Maiques Gerard Blat, Stephen Chukwuemeka, Dylan Van Eick i Alberto Cabrera, cosa que ha permès combinar els continguts de la xerrada amb les experiències i valoracions dels jugadors.

Al final de les dues xerrades, satisfacció compartida entre participants i organitzadors. Fundació Hestia i Hestia Menorca, per haver pogut reprendre les xerrades en paral·lel als desplaçaments de l’equip menorquí, i Odilo FC Cartagena CB i la Fundació Cartagena CB, per haver pogut oferir a un bon nombre de nens i nenes l’oportunitat d’acostar-se a una realitat encara força silenciada i estigmatitzada, com és la que envolta la salut mental.

El #MatealEstigma a Cartagena es complementa amb l’assistència al partit que enfrontarà aquest dissabte 26 d’octubre el club local amb l’Hestia Menorca de persones usuàries d’Apices Salut Mental, associació que, a més, muntarà una taula informativa al Palau dels Esports per a que els assistents puguin apreciar els treballs manuals dels seus tallers ocupacionals.

#Matealestigma

#Matealestigma és l’etiqueta escollida per resumir l’esperit de l’acord entre la Fundació Hèstia i el Club Bàsquet Menorca, pel qual la Fundació va assumir el patrocini del club menorquí i el Club la col·laboració amb un projecte de sensibilització al voltant de l’activitat física i la salut mental.

Aquest projecte pretén promocionar l‟activitat física com a instrument de millora de la salut mental, afavorir la integració social dels col·lectius amb malaltia mental greu i visibilitzar la malaltia mental i lluitar contra l‟estigma que porta aparellada.

Més de 5.000 persones s’han beneficiat d’aquest projecte des de la seva posada en marxa el 2018. Pintades de mural, xerrades, espots i entrevistes de sensibilització són algunes de les accions desenvolupades tant a Menorca com fora de Menorca i en col·laboració amb gairebé un centenar de clubs de bàsquet, centres educatius, empreses i associacions vinculades al col·lectiu de salut mental.