Fundació Hestia, a pel #MatealEstigma a Cartagena

El #Matealestigma de la Fundació Hestia visita a Cartagena. El projecte, vinculat al patrocini de l´Hestia Menorca de Primera FEB, pretén promocionar l´activitat física com a instrument de millora de la salut mental, afavorir la integració social dels col·lectius amb malaltia mental greu i visibilitzar la malaltia mental i lluitar contra l´estigma que porta aparellada. Per afavorir l’assoliment d’aquests objectius, responsables de la Fundació Hestia estan ultimant amb l’Odilo FC Cartagena CB i la Fundació CB Cartagena una sèrie d’accions aprofitant la celebració del partit que enfrontarà aquest dissabte, 26 d’octubre, el club cartagener i l’Hestia Menorca.

Així, amb la col·laboració de Maristas de Cartagena, 120 estudiants d’ESO del centre participaran el matí del divendres 25 d’octubre en una xerrada sobre activitat física i salut mental, que es repetirà a la tarda, adreçada als integrants de la pedrera de l’Odilo FC Cartagena CB. Està previst que jugadors de l’equip també se sumin a l’activitat. Així mateix, el club cartagener ha cursat invitació a través d’Apices Salut Mental Cartagena, perquè persones usuàries i acompanyants puguin assistir al partit. Aquesta associació, que s’orienta a assolir tant la integració social de les persones amb problemes de salut mental, com la seva inserció sociolaboral i rehabilitació integral, instal·larà una taula al pavelló per donar a conèixer els treballs manuals que es fan als seus tallers ocupacionals.

#Matealestigma

Les activitats a Cartagena integren el primer#MatealEstigma de la temporada 2024-2025 fora de Menorca. L’Illa va acollir el 10 d’octubre passat un 3×3 MatealEstigma que va reunir més de 150 persones, entre elles usuàries de dispositius de salut mental i jugadors de l’Hestia Menorca, en una matinal de convivència i bàsquet.

#Matealestigma és l’etiqueta escollida per resumir l’esperit de l’acord entre la Fundació Hestia i el Club Bàsquet Menorca, pel qual la Fundació va assumir el patrocini del club menorquí i el Club la col·laboració amb un projecte de sensibilització al voltant de l’activitat física i la salut mental.  Més de 5.000 persones s’han beneficiat d’aquest projecte des de la seva posada en marxa el 2018. Pintades de mural, xerrades, espots i entrevistes de sensibilització són algunes de les accions desenvolupades tant a Menorca com fora de Menorca, i en col·laboració amb gairebé un centenar de clubs de bàsquet, centres educatius, empreses i associacions vinculades al col·lectiu de salut mental.