Les noces de Luisa i Juan Manuel, molt més que un «sí, vull»

Paraules d´amor i compromís després de 16 anys de relació. Són les que es van dedicar Luisa i Juan Manuel en una cerimònia celebrada a finals de setembre als jardins de Fundación Hestia. Amb un «Juan Manuel, per a la resta de les nostres vides seré la teva millor amiga i el teu suport incondicional» i un «Luisa, en els moments bons i en els moments difícils, estaré sempre cuidant-te», dues persones usuàries de Fundación Hestia (Luisa) i de la Fundació Germà Tomàs Canet (Juan Manuel) es van unir en matrimoni.

Ho van fer envoltats d’amics, amigues i professionals de les dues entitats a què estan vinculats. Amb il·lusió, complint els petits rituals de cada casament, nervis inclosos, en una cerimònia molt emotiva el significat de la qual va molt més enllà del merament individual. Perquè el casament de la Luisa i el Juan Manuel és un pas més en una relació consolidada, però també l’exponent que necessitar mesures de suport no impedeix tenir una vida plena i en condicions d’igualtat.

Drets de les persones amb discapacitat

Així, més enllà dels rituals i de l’alegria compartida pels nuvis i les persones que els van acompanyar, el matrimoni dóna compliment a la Convenció internacional sobre els drets de les persones amb discapacitat, elaborada a Nova York el 13 de desembre de 2006. L’article 12 d’aquest tractat internacional proclama que les persones amb discapacitat tenen capacitat jurídica en igualtat de condicions amb les altres en tots els aspectes de la vida. Per açò, s’han d’adoptar les mesures pertinents per proporcionar-los el suport que puguin necessitar per desenvolupar aquesta capacitat. L’objectiu: garantir en plenitud i en condicions d’igualtat de tots els drets humans i llibertats fonamentals, promovent-se així el respecte de la seva dignitat inherent.