Les Beques de Recerca i Premis Hestia 2020 susciten l’interés de 140 investigadors

Un centenar de sol·licituds, concretament 97, s’han aplicat a la tercera convocatòria de les Beques de Recerca Hestia i els Premis Hestia 2020 que promou la Càtedra Hestia en Atenció Integrada Social i Sanitària. De l’total, 41 opten a una de les vuit beques, mentre que 56 es disputen els premis en una de les dues categories, Millor article publicat i Millor comunicació presentada en un congrés.

La convocatòria de les Beques de Recerca Hestia ha suscitat l’interès de 105 investigadors que han presentat els seus projectes -21 de l’àmbit sociosanitari i 20 del de salut mental- recolzats per més d’un centenar d’institucions de diferent índole, mentre que altres 35 signen, com a autors principals, els articles i comunicacions que s’han aplicat als Premis Hestia 2020, versant 21 sobre salut mental i els restants amb sobre aspectes sociosanitaris.

La Càtedra Hestia valora molt positivament el resultat d’aquesta tercera convocatòria. Segons destaca el seu director, el doctor Xavier Corbella, “destaca l’increment de candidats, dels 77 de 2019 es passa a 97; la qualitat i diversitat dels treballs i projectes presentats, que, majoritàriament, impliquen diferents institucions (hospitals, universitats, associacions, centres de salut …); i, la seva variada procedència geogràfica, amb propostes arribades d’Andalusia, Astúries, Balears, Cantàbria, Castella la Manxa, Castella-Lleó, Catalunya, Comunitat Valenciana, Madrid o Navarra “.

La Càtedra Hestia, iniciativa de la Fundació Hestia i la Universitat Internacional de Catalunya, donará a conèixer els projectes i treballs seleccionas i premiats en les próceres setmanes.