María Jiménez, del Centre de Dia de Sant Lluís, i Pol Llabrés guanyen el II Concurs de Dibuix #MatealEstigma 2021

María Jiménez, 85 años, del Centre de Dia Sant Lluís amb un dibuix titulat “Tot ben regat floreix millor”, en la categoría d’adults, i Pol Llabrés, de 5 anys, en la infantil, han resultat guanyadors del II Concurs de Dibuix #MatealEstigma “Salut mental en un món desigual”. A més a més, “Estigma 2021”, de Maria Milano, de 16 anys, ha estat reconegut amb una menció.

La decisió l’ha presa un jurat integrat por Susana Subirà, directora de Fundació Hestia, Nacho Allés, preparador físic de l’Hestia Menorca, Raquel Montávez (Treballadora Social) i Magda Yebra (Psicòloga), professionals de l’Área de Salud Mental de Menorca i Esther Ricci, cap de servei del Servei de Salud Mental del Consell Insular de Menorca.

Una seixantena de dibuixos arribats de Catalunya, Castilla-Lleó, Galicia, Illes Balears, Madrid i Veneçuela han participat en un concurs, on més enllà de la temática, s’ha palés la extraordinària creativitat dels participants i la diferent manera de expressar la visió de la malaltia mental.

“Tot ben regat floreix millor”, María Jimenez del Centre de Dia Sant Lluís.

El seu esperit optimista, la combinació dels elements esportius associats al projecte #MatealEstigma amb el missatge que aportar recursos a la salut mental és clau per acabar amb l’estigma i eliminar les diferències en els camins que condueixen a la integració i la convivencia, el benestar i l’autonomia, han estat els motius pels que s’ha triat el dibuix de María Jiménez, del Centre de Dia Sant Lluís.

#MatealEstigma, Pol Llabrés.

En la categoría infantil, el jurat ha valorat com Pol Llabrés ha sabut resumir en el seu dibuix el sentit del #MatealEstigma i del lema del concurs d’enguany, que aposta per acabar les desigualtats en salut mental, la qual cosa implica que tots els recursos i les iniciatives, com la de la Fundació Hestia, arribin a tothom.

Per la seva part, el dibuix de Maria Milano, ha obtingut la menció per visualitzar d’una manera colpidora i atractiva, emprant una técnica de llapis de colors, marcadors i tinta xinesa sobre paper, com pot sentir-se assenyalada i i exclosa una persona amb malaltia mental.

Des de l’organització s’agraeix la participació i la implicació de professionals i terapeutes ocupacionals de dispositius de salut mental vinculats a Hestia Alliance, Àrees de Salut Mental d’Eivissa i Menorca, i Prosame Burgos, així com la col·laboració de Palmer Alma Mediterránea Palma i CB Sant Antoni Eivissa. Pots veure tots els dibuixos en la galeria dels dibuixos presentats.

Mención per “Estigma 2021”, de María Mliano

Jornades Salut Mental Menorca 2021

La celebració del concurs s’emmarca en les II Jornades de Salut Mental de Menorca que han organitzat Fundació Hestia, Hestia Menorca, Área de Salut de Menorca, Hospital Mateu Orfila i el departament de Benestar Social del Consell Insular de Menorca, per conmemorar el Dia Mundial de la Salut Mental 2021, i que se inauguren el proper 4 d’octubre amb l’exposició de fotografía “Jo no sóc el meu diagnóstic”.