Fundació Hestia participa en el Grup de Treball de Lluita contra l’Estigma d’Illes Balears

Fundació Hestia prossegueix la col·laboració amb l’Oficina de Salut Mental de les Illes Balears a través del Grup de Treball Lluita contra l’Estigma. Després de mesos de reunions virtuals, el Parc Bit de Palma va acollir una reunió presencial que va comptar amb la participació d’una vintena de professionals vinculats a diferents dispositius i organitzacions de salut mental implantats a l’arxipèlag balear, i que ha estat valorada molt positivament pels responsables de l’OSMIB.

Jordi Vicens, psicòleg d’Hestia Alliance, va ser l’encarregat de representar la Fundació en aquesta trobada que va servir per repassar la feina feta fins ara, fidelitzar els participants i fixar la necessitat de concretar els objectius prioritaris a desenvolupar o continuar impulsant per fer front a l’estigma en la salut mental i avançar en l’elaboració del pla estratègic de la lluita contra l’estigma.

En aquest sentit, Vicens va relatar les experiències antiestigma de Catalunya, a més d’incidir en la importància de revisar l’estigma en els professionals de salut i en l’accés als serveis sanitaris per a persones amb problemes de salut mental. La participació del psicòleg i coordinador del Servei de Psiquatria va permetre ampliar la contribució de la Fundació Hestia, molt activa en aquest grup de treball  gràcies al projecte #MatealEstigma i a la seva participació en l’organització de les Jornades de Salut Mental de Menorca.

El GT ha quedat emplaçat a principis de setembre, moment en què els participants hauran d’haver detallat la seva adscripció a una de les línies de treball –mitjans de comunicació/pla de comunicació, formació i activitats de caràcter inclusiu– i podran centrar-s’hi.