Duby Okeke: “No importa si ets deportista professional, quants diners tens o el que saps; tenim els mateixos problemes de salut mental que qui no practica un esport i hem de tractar-los”

Vols saber què pensa Duby Okeke sobre la relació entre activitat física i salut mental o l’impacte dels trastorns mentals en el món de l’esport?  Okeke, pivot nigerià de l’Hestia Menorca, és el protagonista de la segona entrevista #Matealestigma amb les quals la Fundació Hestia pretén donar difusió al seu projecte de sensibilització sobre la salut mental.

#Matealestigma

El projecte #MatealEstigma de la Fundació Hestia pretén promocionar l’activitat física com a instrument de millora de la salut mental, afavorir la integració social dels col·lectius amb malaltia mental greu, i visibilitzar la malaltia mental i lluitar contra l’estigma que comporta.

Les entrevistes #Matealestigma són una de les accions que vertebren aquest projecte de sensibilització. La sèrie es va iniciar amb la de Quim Salvans,també jugador d’Hestia Menorca, equip del qual la Fundació Hestia és el patrocinador principal, una de les altres de les accions de l’esmentat projecte.

En el marc del mateix, s’està promocionant l’assistència a partits de LEB Plata de persones amb malaltia o trastorn mental i la seva incorporació com a voluntaris, la realització de xerrades sobre activitat física i salut mental a càrrec d’Oriol Incarbone, psicòleg esportiu de la Fundació Hestia, o la difusió de continguts relacionats en mitjans i xarxes socials.