Fibwi Palma fa un #MatealEstigma amb entrades pel col·lectiu de salut mental de Mallorca

Una temporada més, Fibwi Palma segueix col·laborant amb el projecte de sensibilització sobre salut mental #MatealEstigma que impulsen Hestia Menorca i Fundació Hestia, i una de les accions de la qual és la promoció de l’assistència de persones amb malaltia mental a partits de bàsquet de la LEB Plata .

El club mallorquí ha posat a disposició del projecte entrades perquè usuaris de dispositius de salut mental de Mallorca puguin assistir al partit que disputaran aquest diumenge a Son Moix Fibwi Palma i Hestia Menorca. La iniciativa compta amb la col·laboració de l‘Oficina de Salut Mental de les Illes Balears, «que dóna suport a totes les accions relacionades amb l’esport, per la relació directa i indubtable amb el benestar emocional i la salut mental», segons destaquen des d’aquesta oficina.

Com ha passat en anteriors ocasions, la resposta del club que presideix Guiem Boscana ha estat immediata, cosa que agraeixen Fundació Hestia i Hestia Menorca. «Volem agrair la disponibilitat del Fibwi Palma, que ha respost positivament cada cop que els hem demanat col·laboració. I no només ells: la majoria d’equips de LEB Plata han participat del #MatealEstigma al llarg de les cinc temporades que portem amb aquest projecte. En aquest cas en concret, agraïm també la receptivitat de l’OSMIB, sense que l’ajuda de la qual no hagués estat possible que la iniciativa arribés a bon port» destaca Oriol Segura, president del club menorquí.

Assistència a partits, clau al #MatealEstigma

L’assistència a partits és un dels punts clau del projecte #MatealEstigma, en tant «permet l’observació i l’admiració sobre l’esport, convertint-lo en eina per a la integració i la comunicació de persones amb malaltia mental. Creiem que un primer pas és mostrar l’atractiu de l’esport per estimular el seu interès per l’activitat física i també com a punt de trobada col·lectiva, espai de socialització, comunicació i integració», explica Susana Subirà, directora de Fundació Hestia.

Des que Fundació Hestia i Hestia Menorca van iniciar la seva col·laboració al voltant del #MatealEstigma, més de 1.600 persones han assistit a partits de bàsquet no només a Bintaufa-seu de l’Hestia- sinó també als pavellons d’Àvila, Salamanca, La Roda, Benicarló, Múrcia, l’Hospitalet de Llobregat, Barcelona o Palma de Mallorca, on els clubs respectius s’han sumat a aquest projecte de sensibilització sobre salut mental amb entrades, organitzant xerrades o pintades de mural.

L’assistència a partits ha tingut una repercussió destacada a Menorca on usuaris de La Florida, un dels dispositius de salut mental de l’Illa, han creat un grup estable que acudeix a cada partit de l’Hèstia al Pavelló Menorca i aprofita la jornada per sortir una estona abans o després del partit.