Fundació Hestia i Alex Txikon, la cordada perfecta pel Club de Negocios d’Hestia Menorca

Esforç. Compromís. Assumir reptes. Voler estar on s’està. Fer molt bé les coses. Aprendre dels errors. Divertir-se. La Fundació Hestia i Alex Txikon van integrar la cordada perfecta per la segona trobada del Club de Negocis d’Hestia Menorca, celebrada el dijous 22 de novembre a Maó, i que va completar l’aforament de la sala de conferències de Ca n’Oliver.

Txikon, un dels millors himalaistes i alpinistes del món, va impactar els assistents en narrar l’experiència acumulada en més de 30 anys d’amor a la muntanya, traduïts en 30 expedicions que l’han portat a trepitjar 12 de les 14 cims més altes del món. Entre elles, el Nanga Parbat (8.125 m.), Acompanyat de Simone Moro, Ali Sapdara i Tamara Lunger (que es va retirar a pocs metres del cim), en la primera ascensió hivernal culminada, 28 anys després del primer intent.

Durant la trobada, va presentar-se la Fundació Hestia i #matealestigma, el projecte de patrocini esportiu i social de l’Hestia Menorca. FOTO.- CBM

La xerrada de l’alpinista, titulada “Aconseguint allò impossible”, va venir precedida per la benvinguda d’Oriol Segura, president del Club Bàsquet Menorca, i la presentació de la Fundació Hestia, patrocinador principal de l’equip menorquí a LEB Plata, i del projecte de sensibilització que aquest patrocini comporta. Resumit en l’etiqueta #matealestigma, aquest projecte incideix en la relació entre activitat física i salut mental, la integració de les persones amb malaltia mental greu i la lluita contra l’estigma.

La gènesi d’aquest patrocini de la Fundació Hestia, esquitxada d’elements comuns a la trajectòria Alex Txikon, va captar l’interès dels assistents i del propi alpinista basc. Txikon, qui havia destacat que, més enllà de les dures condicions que enfronta en les seves expedicions, valora tot el que ha viscut “en llocs meravellosos i envoltat de gent extraordinària”, va revelar a la degustació que tancà l’acte que el seu equip integra una persona amb trastorn de l’espectre autista.