Mig centenar de persones participen a Vitoria en les xerrades #Matealestigma

Mig centenar de persones entre usuaris d’ASAFES (Associació Alavesa de Familiars i Persones amb Malaltia Mental) i alumnes de l’IES Ekialdea de Vitòria han participat el dijous 21 de març en les xerrades “Matealestigma: En joc per la salut mental”, que ha ofert Oriol Incarbone, psicòleg esportiu de la Fundació Hestia.

Les xerrades s’emmarquen en el projecte #Matealestigma de la Fundació Hestia, que pretén promocionar l’activitat física com a instrument de millora de la salut mental, afavorir la integració social dels col·lectius amb malaltia mental greu, i visibilitzar la malaltia mental i lluitar contra el estigma que comporta.

Al final de les mateixes, tant els responsables d’ASAFES i del centre educatiu vitorià, com Oriol Incarbone, expert de la Fundació Hestia, es mostraven molt satisfets de com s’havien desenvolupat les sessions. A més, Incarbone ha destacat el nivell de coneixement dels alumnes de Ekialdea, els qui havien treballat continguts relacionats amb la salut mental.

“Els participants tenien nocions sobre els trastorns mentals i com incideixen en les persones i ha estat més senzill introduir com l’activitat física pot modificar en positiu aquesta incidència, i això ens ha permès centrar-nos en el Kahoot“, explica el psicòleg, en referència a l’eina on line que sol utilitzar per avaluar els coneixements dels més joves.

La Fundació Hestia, mitjançant l’Hestia Menorca, equip del qual és patrocinador principal, intentarà ampliar les accions de sensibilització aprofitant la disputa del partit de LEB Plata que enfrontarà el proper 23 de març, al conjunt menorquí amb el Eleyko Baskonia.

Sobre ASAFES

L’Associació Alavesa de Familiars i Persones amb Malaltia Mental és una entitat sense ànim de lucre, declarada d’utilitat pública el 1998. Va ser fundada el 1976 arran de la iniciativa de familiars de persones amb malaltia mental i professionals de la salut mental.

Entre els seus fins estan promoure iniciatives encaminades a la integració en la diversitat del col·lectiu i sensibilitzar la societat en favor de la integració social de les persones amb malaltia mental. La seva constància a l’hora de fomentar l’esport i de treballar en contra de l’estigma va animar ASAFES a col·laborar en la iniciativa de la Fundació Hestia a Vitòria.