Mural per demanar que es doni prioritat a la salut mental

Jugadors de l’Hestia Menorca i usuaris de el Servei de Psiquiatria de l’Àrea de Salut de Menorca han participat en la pintada del mural #MatealEstigma 2020. La trobada s’enmarca en el projecte de sensibilització #MatealEstigma de la Fundació Hestia, patrocinador principal del club de bàsquet menorquí, i la commemoració del Dia Mundial de la Salut Mental, que es celebra cada 10 de octubre.

En la pintada, en la qual han col·laborat Aquitània i Comercial Caules, s’ha plasmat el dibuix guanyador en la categoria d’adults del Concurs de Dibuix #MatealEstigma, juntament amb el lema triat per l’OMS per a commemorar aquest any el Dia Mundial de la Salut Mental: “Coronavirus i salut mental: una prioritat global” .

L’acte ha comptat amb l’assistència de Susana Subirà, directora de la Fundació Hestia ; Oriol Segura, president de l’Hestia Menorca; Fina Santiago, consellera d’Afers Socials de Govern balear; Carol Cerdà, directora insular de l’Àrea de Benestar Social de Consell Insular de Menorca; Tamara Contreras, directora mèdica de l’Hospital Mateu Orfila; i, Hector Pons, batle de Maó.

Susana Subirà ha volgut agrair a totes les entitats i persones que s’han implicat en aquesta iniciativa. “Per a nosaltres és molt important seguir endavant amb el #MatealEstgima. Tot l’estat d’emergència no perdem de vista que la salut mental és cosa de tot i per a tots i requereix de suficients recursos materials i humans per donar-li una bona cobertura” .

El projecte #MatealEstigma tindrà la seva continuïtat amb la difusió d’un espot de sensibilització produït i dirigit per Beneït Films i protagonitzat pels jugadors de l’Hestia Menorca, un roll-up amb els dibuixos guanyadors del concurs i una nova sèrie d’entrevistes sobre activitat física, benestar i salut mental.