Un total de 41 projectes es presenta a la segona edició de les Beques de Recerca Hestia

El Comitè Científic ja té a sobre de la taula els 41 projectes que opten a una de les quatre beques de recerca que concedeix la Càtedra Hestia en Atenció Integrada Social i Sanitària. La iniciativa, dotada amb 24.000 euros, oferirà als professionals seleccionats l’oportunitat de potenciar les seves competències de recerca i implementar projectes per generar evidència científica en l’àmbit sociosanitari i de salut mental.

En la seva segona edició, les Beques de Recerca Hestia han despertat l’interès d’investigadors en disciplines com ara Infermeria, Neuropsicologia, Farmacologia, Psicologia, Medicina Familiar i Comunitària, Geriatra, Fisioteràpia, Cures Pal·liatives, Psiquiatria, Nefrologia i Pediatria. Els projectes han estat presentats per professionals de institucions d’Andalusia, Castella-Lleó, Catalunya, Comunitat Valenciana, Galícia, Illes Balears, Illes Canàries i Navarra.

El lliurament de les Beques de Recerca Hestia tindrà lloc el proper 12 de juny al Campus Sant Cugat de la Universitat Internacional de Catalunya, institució que impulsa aquesta iniciativa acadèmica en col·laboració amb la Fundació Hestia.

Idoneïtat

El lleuger increment de sol·licituds respecte de la primera convocatòria– a la qual van concórrer 38 projectes, dels quals van ser seleccionats una dotzena- confirma la idoneïtat de la iniciativa de la Càtedra Hestia, dirigida específicament a donar suport a projectes docents i de recerca centrats en l’atenció social i sanitària que permetin promoure les millors pràctiques en l’atenció a la vellesa, la cronicitat, la multimorbilitat, la dependència, la fragilitat, la salut mental i la vulnerabilitat social.