Adaptació en lectura fàcil de la reforma legal sobre tutela

La reforma legal sobre discapacitat i tutela més accessible gràcies a l’adaptació a lectura fàcil duta a terme per l’Associació Espanyola de Fundacions Tutelars. L’entitat ha preparat un document que recull els articles del Codi Civil per al suport a les persones amb discapacitat en l’exercici de la seva capacitat jurídica després de la modificació aprovada al juny d’aquest any.

El document redactat per la AEFT i validat per Plena inclusió Cantàbria, comprèn 65 pàgines i abasta des de les disposicions generals a un glossari, passant per mesures voluntàries de suport, la guarda de fet i el defensor judicial de persones amb discapacitat, la curatela i la responsabilitat per danys causats als altres.

En paral·lel a aquesta tasca divulgativa vinculada a la lectura fàcil- aquella en la qual els continguts segueixen unes directrius que els fan més senzills als que tenen dificultats lectores permanents o transitòries-, la AEFT i Plena Inclusió estan treballant per adaptar la figura de l’assistència personal en l’àmbit de les entitats tutelars.

Pots trobar tota la informació al web de la AEFT.