Apunta’t a ser voluntari a Fundació Hestia

La Fundació Hestia s’ha sumat enguany a l’#GivingTuesday . T’agradaria participar del nostre compromís amb el benestar dels més vulnerables? Potser sí, però voldries saber més. Si és així, segueix llegint.

La Fundació Hestia compta en l’actualitat amb cinc voluntàries, tres estudiants de l’àmbit social, i dues amb l’ànima tan jove com elles, dedicades, principalment, a l’acompanyament individual a tutelats,  ia la participació en les activitats grupals que aquests realizan.

Han arribat a través de les diferents crides que realitza la Fundació en virtut de col·laboració amb altres organitzacions -cas de la Fundació de la Universitat de Barcelona, ​​Amics de la Gent Gran o Club Esportiu Europa-, la participació en iniciatives com el #GivingTuesday o la pròpia web corporativa.

A elles, com es faria amb qualsevol persona interessada, les va entrevistar Miriam Ruiz, coordinadora de Voluntariat de la Fundació Hestia. “Quan una persona ens contacta, quedo amb ella, li presento la Fundació i la poso en context. Li explico les possibles funcions i la deixem triar. Sempre ens adaptem a les seves expectatives i la seva disponibilitat, i ho encaixem amb les necessitats dels  nostres tutelats “.

Un copt incorporats, els voluntaris solen dedicar una o dues hores a la setmana al tutelat amb necessitat d’acompanyament que se’ls hagi assignat. O als tutelats, ja que, de vegades, s’assignen dos perquè el voluntari pugui acompanyar a cadascun d’ells un cop cada 15 dies. “Els acompanyaments es fixen en funció de l’voluntari i el tutelat“, insisteix la coordinadora.

I en què consisteixen aquests acompanyaments? “Són variats, depenent de la situació i les motivaciones dels tutelats, que són persones necessitades d’una especial protecció per tenir les seves capacitats limitades. Des portar a una persona a una biblioteca perquè jugui a escacs i escolti música del seu país d’origen a acompanyar a una altra, a la qual li encanta la fotografia, perquè pugui fer fotos per la ciutat “, explica Miriam.

Al voluntari se li ofereix, així mateix, acompanyament individualitzat i la possibilitat de participar en els intercanvis d’experiències i coneixement que regularment porten a terme els referents tutelars, és a dir, els professionals de la Fundació que presten atenció als diferents aspectes de la vida del tutelat .

“Creiem que aquesta és la millor manera que puguin desenvolupar la seva voluntariat satisfactòriament, estar al seu costat i que puguin nodrir-se de la tasca dels nostres professionals. A canvi els demanem compromís envers el tutelat, per tal que reforcin el vincle amb ell, i ganes “, conclou Miriam.

Vols saber més i fer el teu voluntariat a Fundació Hestia? No dubtis a contactar-nos: