La Fundació Hestia participa al #GivingTuesday amb una crida al voluntariat

La Fundació Hestia se suma per primera vegada al #GivingTuesday, una iniciativa mundial per incentivar la donació i la col·laboració en causes socials que se celebra aquest any el 3 de desembre. La Fundació ha publicat el seu projecte a la plataforma d’aquesta iniciativa per incentivar la participació de voluntaris en l’acompanyament de persones tutelades, en situació de vulnerabilitat per malalties mentals o demències.

Relata el web givingtuesday.cat que la idea del #GivingTuesday va sorgir de 92Y Street de Nova York, una ONG dedicada durant més de 100 anys a les obres socials, i de la Fundació de les Nacions Unides, que ha aportat la seva experiència en l’estratègia i la difusió de projectes solidaris. El moviment pretenia oferir una alternativa a les jornades Black Friday i Cyber ​​Monday, que promouen compres abans del Nadal.

Durant la seva primera edició, al 2012, milers d’organitzacions i persones es van unir per col·laborar en accions solidàries, i tres anys després #GivingTuesday arribava Espanya, recaptant un total de 405.000 euros, destinats a més de 260 projectes socials, i implicant 982 persones que van donar sang per primera vegada. El moviment va tenir una important repercussió en mitjans i, any rere any, ha aconseguit millorar els resultats. Així, en 2018, es van recaptar 697.265 euros que es van destinar a més de 300 projectes socials.