Contacte social de la gent gran i coronavirus: difícil equilibri

La necessitat de frenar els contagis i tallar eventuals rebrots de Covid-19 està imposant noves restriccions en residències de gent gran i altres dispositius en els quals ells són protagonistes- centres i hospitals de dia, sociosanitaris …-. Davant d’aquesta realitat, professionals, experts, entitats col·legials i institucions han començat a alçar la veu per reclamar el desitjat equilibri entre la protecció de la salut pública i el benestar dels majors.

En aquest sentit, la Societat Espanyola de Geriatria i Gerontologia ha elaborat un manifest en el qual alerta de les repercussions negatives que la restricció de la mobilitat i el contacte social té per a l’adult major i recorda que “la protecció de la salut pública no només és protegir del contagi a la gent gran, sinó també estimular la prevenció de la malaltia i la promoció de la salut a través de la realització d’activitat física i contacte social freqüents “.

Per això, la SEGG sol·licita a les autoritats sanitàries que busquin l’equilibri entre la protecció del contagi per coronavirus, els drets de la gent gran i la possibilitat de realitzar una vida el més normal possible, i que intentin facilitar el màxim els contactes socials i les sortides a l’exterior, així com l’ús de totes les vies possibles de comunicació (telèfon, videoconferència …. ) Així mateix, demanen que s’incrementi el nombre d’activitats físiques, socials i ocupacionals dins de la mateixa residència, reforçant els professionals que siguin necessaris per a aquest fin.

Pot ampliar aquesta informació llegint el Manifest o mitjançant la pàgina web de la SEGG.