Demos 2019 anima les fundaciones a liderar el canvi de valors i la transició cultural cap a un món més sostenible

La responsabilitat de l’tercer sector i la societat civil en el compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) han marcat la tercera edició de Demos 2019, el Fòrum de Fundacions i Societat Civil, celebrat el 3 de desembre a Madrid a la Casa de el Llibre . Més de 650 assistents, entre ells la doctora Susana Subirà en representació de la Fundació Hestia, han participat en els diferents actes que, en sintonia amb el desenvolupament de la Cimera de Clima COP25 a la capital espanyola, han incidit especialment en la lluita contra el canvi climàtic.

En aquest sentit, Carlos Mataix, director de el Centre d’Innovació en Tecnologia per al Desenvolupament Humà de la UPM, va ser l’encarregat d’obrir el cicle de ponències, donant les claus per consumir de manera responsable la ODSeína, fórmula ideada per aquest Centre per a presentar els ODS, el compliment reeixit del qual passa per la transformació i la innovació, de les que també han de participar les fundacions, a les que s’ha animat a promoure i liderar el canvi de valors i la transició cultural cap a un món més sostenible.

La jornada va continuar amb un extens programa de continguts, tallers i experiències amb més de 80 ponents, que va abordar temàtiques relacionades amb tots els ODS: igualtat de gènere, fi de la pobresa, ciutats sostenibles, educació, salut i benestar, transformació digital, ajuda als refugiats … Així mateix, es va celebrar el lliurament de Premis de l’Associació Espanyola de Fundacions, que, en les seves diferents categories, han recaigut aquest any en Maria Entrecanales Franco i Ana Varela Entrecanales, Fundación Alimerka, Fundació Entreculturas i Fundació Bancària “la Caixa”.

Demos 2019 s’emmarcava en el #GivingTuesday, un moviment a nivell global que coincidia amb la celebració de l’esdeveniment, el 3 de desembre, i busca incentivar i multiplicar les bones accions de les persones, i a què la Fundació Hestia s’ha sumat aquest any amb una crida a l’voluntariat.