Dies de mel i aniversari per a persones tutelades

Fundació Hestia continua amb el programa d’activitats de 2022. Una visita a Molins de Rei per conèixer el projecte Melvida i el dinar anual d’estiu han marcat el calendari de juny per a les persones tutelades i els professionals que els acompanyen.

Melvida és un projecte d’apicultura sostenible nascut a la Serra de Collserola que té per objectiu repoblar d’abelles els entorns rurals, cuidant-les i contribuint a millorar els processos naturals de pol·linització i protecció de la fauna i flora autòctones.

L’1 de juny passat, un grup d’usuaris de la Fundació es van desplaçar fins a Molins de Rei per conèixer el projecte, connectar amb la natura i entendre el funcionament de les abelles, pilars fonamentals de la pol·linització. L’Enric, instructor i expert en abelles, va guiar la visita.

“Hem de cuidar les abelles, sense no podríem viure”, afirmava José després de conèixer el projecte que es va convertir en “una forma directa d’aprendre sobre l’ecosistema de forma dinàmica i cooperativa”.

Dinar d’estiu

Dos dies després, a l’espai que acull la seu de la Fundació eèstia a Barcelona va ser l’escenari del dinar d’estiu, una celebració anual que va cobrar aquesta ocasió un caràcter especial per celebrar-se el 25è aniversari de la Fundació.

Tutelats, professionals, alumnes en pràctiques, voluntaris i acompanyants es van rescabalar de les restriccions de l’època pandèmica donant la benvinguda a l’estiu en una activitat preparada al detall que va començar a primera hora del matí amb un disputat partit de futbol.

En acabar, cada tutelat va decorar un número 25 i Mar, alumna en pràctiques, va tocar la guitarra i va interpretar les cançons que demanaven els tutelats, entre elles Rolling in the deep, i que van ballar entre ells i els professionals. El mag KOKO va agafar el relleu i va deixar els assistents bocabadats amb els seus trucs, abans que tots els presents es dirigissin a les carpes per compartir un aperitiu i un plat de paella o fideuà servit per Sodexo.

A la sobretaula, Susana Subirà, directora de la Fundació Hèstia, va oferir un discurs en què, a més d’agrair els 25 anys de l’entitat, “una història d’accions socials i treball òptim”, hi va haver un reconeixement per a les persones tutelades. Un pastís engalanat amb bengales i amanit amb somriures va posar el punt final a un acte que ben valorava Manuel. “M’encanta com feu les celebracions en gran per a nosaltres”, deia.