El mural #MatealEstigma ja llueix a La Roda

Com ja va passar a Menorca el passat 4 d’octubre, la implicació de molts ha fet possible portar a la paret d’un pavelló el projecte #MatealEstigma de la Fundació Hestia. Jugadors del Jafep Fundació Globalcaja La Roda, usuaris i voluntaris de AMAR (Associació Ments Obertes La Roda), alumnes de l’IES Mestre Juan Rubio, professionals de Pintures Jafep i membres de l’Associació Musa i de la Fundació Hestia es van reunir el 23 d’octubre per pintar el mural #MatealEstigma al Pavelló Juan José Jareño de la Roda.

La activitat va començar ben d’hora amb la preparació de la paret i l’esbós per part d’Alfonso Calera i Gonzalo Montero, d’Associació Musa, del dibuix que l’il·lustrador menorquí Juan José Zacaries ‘Zaca’ va concebre per al projecte #MatealEstigma de la Fundació Hestia. Amb els preliminars conclosos, el il·lusionat i ben avingut grup de muralistes espontanis, entre els quals es van colar Eva Perea i Javier Escribano, regidors de Benestar Social i Esport de la Roda, es van aplicar per pintar el mural que va quedar conclòs poc després de migdia.

Satisfacció compartida

Amb el missatge encoratjador i colorista del #MatealEstigma plasmat a la paret, tots els implicats es mostraven satisfets. “Per aquest Club és una satisfacció que els nostres jugadors hagin col·laborat amb el projecte #MatealEstigma de la Fundació Hestia, en l’elaboració d’aquest colorista mural i la seva solidari missatge i que sempre serà un testimoni viu per a totes aquelles persones que pateixen malalties o trastorns mentals en el nostre Pavelló Juan José Lozano “, va afirmar Constantí Berruga, president del Jafep Fundació Globalcaja La Roda.

Per la seva banda, Belén Sánchez, de AMAR, destacava com ho van viure els seus usuaris. “El dibuix és xulíssim i tots estan gaudint com nans. Per a ells pintar amb els jugadors és una activitat molt maca i diferent. Nosaltres fem tallers però mai ens havíem enfrontat a una cosa tan gran”. A projectes, grans i petits, sí que s’havia enfrontat Pintures Jafep. “El nostre compromís social i mediambiental ens fa ser molt receptius a aquest tipus d’accions. Aportem el millor que tenim, els nostres productes, perquè altres entitats puguin plasmar les seves idees i les seves reivindicacions, com la necessitat de tenir cura de la salut mental de la Fundació Hestia”, apunten des de Jafep.

Finalmente, la Fundació Hestia va voler agrair l’excel·lent disposició de tots els participants en aquesta activitat per sumar-se al projecte #MatealEstigma, a més de destacar com gaudeixen jugadors, persones que pateixen una malaltia o trastorn mental, els professionals que els atenen i els més joves al pintar un mural que resumeix l’esperit del projecte i pot ajudar a reflexionar sobre la importància de tenir cura del nostre benestar emocional.