Pinzellades i empatia per fer un nou #MatealEstigma

L’enriquiment de la pròpia visió de la vida quan aquesta passa pel filtre d’activitats que ens motiven, simbolitzat per tirs a cistella monocolors que, encistellats, reboten tenyits d’arc de Sant Martí. És el missatge del mural #MatealEstigma que jugadors l’Hestia Menorca, equip patrocinat per la Fundació Hestia, i pacients i usuaris de salut mental de l’Àrea de Salut de Menorca, Calàbria, Platja Gran i La Florida, i alumnes de Cures auxiliars d’infermeria i de Psicologia de 2n. de Batxillerat de l’IES Cap de Llevant van acolorir el 4 d’octubre.

A la pintada del mural, dissenyat per Zaca i esbossat per Jon Hart, va prendre part un centenar de persones sota la supervisió de Comercial Caules, empresa que va aportar tots els materials necessaris, i es va beneficiar d’una jornada assolellada i del clima de col·laboració i empatia que van propiciar tots els participants. Aquesta mateixa empatia es va traslladar al final del partit que va enfrontar el diumenge 6 d’octubre a l’Hestia Menorca i al Torrons Vicens L’Hospitalet, a la foto que els jugadors es van fer amb integrants del col·lectiu de salut mental, molts dels quals havien participat en la pintada.

El mural i la foto #MatealEstigma s’emmarcava en les Jornades de Salut Mental de Menorca 2019 que, organitzades per l’Àrea de Salut de Menorca i la Fundació Hestia sota el lema “Menorca contra l’estigma”, pretenen aglutinar diferents institucions que treballen amb el col·lectiu de salut mental per tal de donar visibilitat a la malaltia mental i lluitar contra l’estigma.