La Fundació Hestia col·labora amb l’Àrea de Salut de Menorca en l’organització de les Jornades de la Salut Mental 2019

“Menorca contra l’estigma” és el lema de les Jornades de la Salut Mental 2019 que la Fundació Hestia i l’Àrea de Salut de Menorca han organitzat per commemorar el Dia Mundial de la Salut Mental, fixat per l’Organització Mundial de la Salut el 10 d’octubre. Aquestes jornades reivindicatives, que es desenvoluparan entre el 4 i el 15 d’octubre, pretenen aglutinar al voltant d’aquesta efemèride a diferents institucions que treballen amb el col·lectiu de salut mental per tal de donar visibilitat a la malaltia mental i lluitar contra l’estigma que aquesta conlleva.

Per aquest motiu, s’ha dissenyat un programa d’activitats de caràcter inclusiu i participatiu que combina accions offline i online i atorga especial protagonisme als pacients i usuaris dels diferents dispositius de salut mental de Menorca. A més de col·laborar en l’organització de les Jornades, la Fundació Hestia i l’ Hestia Menorca, del qual és el seu patrocinador principal, se sumaran a la iniciativa amb la pintura d’un mural al·lusiu al #MatealEstigma, dissenyat per Juan José Zacarías, Zaca, i una foto reivindicativa que es prendrà després del partit que enfrontarà el club menorquí amb el Torrons Vicens l’Hospitalet.

Creant sinèrgias

La col·laboració de la Fundació Hestia en aquestes jornades obeeix a l’interès d’incorporar accions que permetin consolidar la tasca de sensibilització que desenvolupa, juntament amb les de protecció i innovació, i divulgar l’esperit del patrocini del Hestia Menorca, un acord que implica el desenvolupament del projecte #MatealEstigma enfocat a lluitar contra l’estigmatització que comporten les malalties mentals i a conscienciar la societat sobre els beneficis de l’activitat física a l’hora de prevenir-les i de millorar la integració de qui les pateix.