Èxit del primer 3×3 MatealEstigma de Fundació Hestia

Èxit en el primer 3×3 MatealEstigma celebrat aquest matí al Pavelló Menorca amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental. Gairebé 150 persones han participant en aquesta matinal organitzada per Hestia Menorca, Fundació Hestia, Àrea de Salut de Menorca i Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca, amb la col·laboració d’Asfame, Can Senyalet i JJ Carreras.

El 3×3 MatealEstigma ha començat poc després de les 10 del matí quan usuaris de diferents dispositius de salut mental de Menorca i els professionals que els atenen han arribat al Pavelló Menorca on han estat rebuts per Miguel Ortiz, director general del Club, qui ha estat l’encarregat de rebre’ls junt la consellera de Benestar Social, Carmen Reynés, i la directora insultar de Gent Gran, Dependència i Diversitat Funcional, i acompanyar-los. posteriorment, en la visita per les instal·lacions. En acabar, els participants han compartit una bereneta menorquina -coques dolces i salades, i formatge i sobrasada, aigua i refrescos- i tot d’una han passat a la pista o les grades per disputar o gaudir del 3×3.

Jugadors de l’Hestia Menorca i persones usuàries han tingut una bona estona de convivència i diversió al voltant d’una pilota de bàsquet, que ha finalitzat tocant les dotze i quart, després d’aplicar-se sobre el parquet, animats pel públic, entre el que seien el batle de Maó, Héctor Pons, i la batlessa de Sant Lluís, Loles Tronch, que han estat acompanyats pels regidors Lázaro Alcaide i Eloi Gomila, Eva Egea i Antoni Liñana, directora mèdica i cap de Psiquiatria de l’Hospital Mateu Orfila, respectivament, axí com Cristina Fernández, directora técnica de la FPDM, i membres d’AFASMe.

Després del 3×3 MatealEstigma, ha arribat el torn d’un nou MatealEstigma, aquest protagonitzat per alumnat de l’IES Cap de Llevant. Una cinquentena d’estudiants, acompanyats pels seus professors de Filosofia i Educació Física, Mateu Puigros i Pau Camon, han visitat el Pavelló Menorca on han tingut ocasió de participar en un col·loqui sobre activitat física i salut mental a càrrec de professionals de Fundació Hestia i l’Àrea de Salut de Menorca. Tocaven les dues quan es tancava la matinal a Bintaufa deixant un bon sabor de boca entre tots els presents.

Entre ells, Diego Alderete, capità de l’Hestia Menorca, equip patrocinat per Fundació Hestia, qui afirmava «per nosaltres ha estat una experiència impagable, ha estat preciós, sempre ho és, l’any passat va ser amb les COpizzes i enguany amb el 3×3. Nosaltres ho passem quasi millor que ells i és una experiència súper útil. A més, ens sembla súper necessari per a la salut mental l’exercici i ens agrada que promogui cop any més».