Fundació Hestia aposta per la intergeneracionalitat en Sant Jordi

Sant Jordi de roses, paraules i inclusió. Fundació Hestia va apostar per una trobada intergeneracional per celebrar el Dia del Llibre 2022. L’acte, celebrat el dia 22 d’abril al pati exterior de Residència Stauros, va reunir gent gran d’aquest centre i usuaris de Fundació Hestia.

La jornada va començar ben aviat, a les portes de la Fundació, amb una parada de venda de roses, llibretes decorades i bijuteria inspirades en Sant Jordi i confeccionades en un taller que es va dur a terme l’11 d’abril, amb l’objectiu de poder recaptar fons que permetessin a la Fundació tenir un detall amb els usuaris de Stauros.

A continuació, es va llegir “Moments de vida”, un compendi d’històries de vida de residents de Stauros, mentre que usuaris de Fundació Hestia van llegir els seus poemes i van lliurar roses als majors de Stauros, abans que la Coral Stauros posés la nota musical a la trobada i la xocolata el seu dolç punt i final.

Excel·lents sensacions entre els participants que van gaudir d’una activitat i un espai compartit, deixant-ne a algun amb ganes de més.”Estic molt agraïda per aquest acte, i gràcies a estar envoltada de les persones grans de la Residència Stauros, m’agradaria fer un voluntariat per fer acompanyaments amb ells”, comentava Maria, una de les usuàries de Fundació Hestia, entitat que també valorava molt positivament la jornada.

“Ens sembla rellevant dur a terme actes així per fomentar la intergeneracionalitat entre els assistents, oferint un espai relacional, celebrar una de les efemèrides més emblemàtiques de Catalunya en companyia d´altres persones i potenciar l´autoestima i la pèrdua de vergonya, fent que surti davant de tots a cantar o llegir poemes”, expliquen.