Fundació Hestia convoca el II Concurs de Dibuix #MatealEstigma

Potenciar el projecte de sensibilització #MatealEstigma i el treball conjunt en matèria de salut mental a Menorca inspiren el II Concurs de Dibuix #MatealEstigma organitzat per Fundació Hestia, Hestia Menorca i dispositius de Salut Mental dependents de l’Àrea de Salut de Menorca i del Consell Insular de Menorca, al qual es vincula la Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca.

Aquesta segona edició s’emmarca en la commemoració del Dia Mundial de la Salut Mental 2021, que se celebra aquest any sota el lema “Salut mental en un món desigual”. Amb aquest lema, la Fundació Mundial de la Salut Mental i l’Organització  Mundial de la Salut, ha volgut subratllar la desigualtat existent entre països rics i pobres en matèria de recursos destinats a la salut mental i en l’accés als mateixos, i, per tant , entre les persones que pateixen una malaltia mental, a conseqüència de l’estigma i de les diferències esmentades.

Animar la reflexió i la creativitat en relació a la salut mental i aquestes desigualtats, que s’han incrementat a conseqüència de la pandèmia del coronavirus, lluitar contra l’estigma associat a la malaltia mental i contribuir a sensibilitzar la població en aquest àmbit és el triple objectiu de la segona edició d’aquest concurs.

Roll-up amb dibuixos guanyadors 2020. DISSENY.- Lagencia

El concurs estableix una doble categoria- fins a 18 anys i de 18 a endavant- i un jurat, integrat per un representant de cadascuna de les entitats organitzadores, seleccionarà un dibuix per cadascuna de les categories, podent-se usar qualsevol d’ells per il·lustrar / animar la celebració del DMSM 2021 a Menorca.

Pots consultar aquí les bases del concurs i l‘autorització de participació per als menors d’edat.

Potenciant el #MatealEstigma

“Amb aquesta segona convocatòria de el Concurs de Dibuix #MatealEstigma, potenciem el projecte de sensibilització #MatealEstigma que Fundació Hestia i Hestia Menorca porta desenvolupant des de 2018, a més de donar continuïtat a la feina conjunta que aquestes dues entitats estan duent a terme juntament amb l’Àrea de Salut de Menorca i el Consell Insular de Menorca “, apunten des de l’organització.

En aquest sentit, cadascuna d’aquestes entitats està preparant diferents activitats de cara a el Dia de la Salut Mental, amb la intenció d’articular unes jornades com les que es van celebrar el 2019 i que no van poder repetir com a tal l’any passat, si bé la efemèride va comptar amb diferents actes commemoratius, adaptats al context de la pandèmia.

Les entitats convocants són conscients que segueix vigent el binomi coronavirus-salut mental, en tant les estadístiques han vingut a confirmar l ‘ “increment massiu” de problemes de salut mental a causa de l’aïllament social, el confinament, la por al contagi, la pèrdua d’éssers estimats i les conseqüències econòmiques, de què va advertir l’OMS quan va irrompre la SARS-Cov2.