Fundació Hestia participa en les Jornades de Salut Mental de Menorca

“Salut mental, salut mundial. Un dret universal” és el lema triat pel Dia Mundial de la Salut Mental 2023. Amb aquest lema, la Fundació Mundial de la Salut Mental i l’Organització Mundial de la Salut, han volgut subratllar la necessitat d’ ubicar la salut mental en un marc de drets humans fonamentals i de garantir l’accés als serveis de salut per contribuir a lluitar contra la discriminació, els esterotips negatius i l’estigma, i propiciar les relacions saludables, les interaccions socials i els entorns inclusius necessaris pel benestar de totes les persones.

Un any més, Fundació Hestia i el club de bàsquet que hi patrocina, l’Hestia Menorca, estan enllestint una sèrie d’activitats per commemorar el DMSM 2023 juntament amb diferents entitats que treballen en l’àmbit de la salut mental a l’Illa i l’Arxipèlag balear, per tal d’incrementar la visibilitat de la problemàtica de les malalties mentals, l’estigma associat a les persones que les pateixen i l’impacte en el seu entorn familiar i social, a més d’exigir l’augment dels recursos destinats a aquest col·lectiu.

«Concentrem durant una setmana activitats diferents al voltant de l’audiovisual, l’esport i les arts escèniques per donar visibilitat a la salut mental i continuar una feina d’anys lluitant contra l’estigma associat a la malaltia mental. A més, amb la idea de donar continuïtat a aquest treball, estenem el programa, de moment, fins a novembre i desembre, convençuts que més administracions i entitats aniran plantejant altres activitats relacionades amb aquesta problemàtica. Animem tothom a participar-hi», expliquen des de l’organització de les jornades.

En aquest sentit, les jornades es desenvolupen entre el 4 i el 11 d’octubre ampliant-se la programació amb dues activitats al novembre i desembre, incloses al Cicle de Salut Mental de Sant Lluís i tenen en un 3x3MatealEstigma l’acte central de la Fundació Hestia i Hestia Menorca, previst pel matí del 10 d’octubre, i que compta amb la coorganització de l’Àrea de Salut de Menorca i la Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca.