Fundació Hestia, protagonista de ‘Ciutat Solidària’ d’Onda Cero Catalunya

La Fundació Hèstia en les tasques de protecció, innovació i sensibilització ha estat protagonista de ‘Ciutat Solidària’, l’espai patrocinat per Zona Franca que el programa ‘La Ciutat’ d’Onda Cero Catalunya que condueix Miriam Franch dedica a entitats socials. La doctora Susana Subirà, directora de la Fundació, va ser l’encarregada de desgranar per als oients del programa les diferents accions que impulsa aquesta organització resultant de la unió de la Fundació Sociosanitària de Barcelona i de la Fundació Santa Maria, i vinculada com aquestes a Hestia Alliance.

“Va sorgir perquè el grup Hestia Alliance estava atenent des del punt de vista sanitari persones en envelliment o malaltia mental i vam pensar que una tasca que ens venia de gust i volíem fer era la de cuidar o tutelar persones que realment eren molt vulnerables i que no tenien capacitat d’autonomia per fer-ho. Comencem fa 25 anys i amb el pas del temps ha anat creixent i hem tingut 300 persones tutelades en tot aquest període”, va explicar la doctora Subirà en relació amb una de les àrees més destacades de Fundación Hestia, la de assistència, que dóna cobertura actualment a 150 persones tutelades.

A més de detallar el funcionament d’aquesta àrea, la directora de la Fundació es va referir durant l’entrevista a altres línies de treball com el projecte #MatealEstigma que s’impulsa juntament amb l’Hestia Menorca, el Menjador Social del barri de Gràcia de Barcelona, Treballs en Beneficis de la Comunitat en col·laboració amb el Departament de Justícia, i el suport a la investigació i la innovació a través de la Càtedra Hèstia. Així mateix, la doctora Subirà va presentar COpizza, una de les iniciatives en què s’està treballant els darrers mesos, amb l’objectiu de facilitar la inserció sociolaboral a persones amb malaltia mental.

Pots escoltar l’entrevista completa a ‘Ciutat Solidària’.