Fundació Hestia renova un any més el seu patrocini del Bàsquet Menorca

Fundació Hestia i Club Bàsquet Menorca han renovat novament l’acord de patrocini que els uneix des de la temporada 2018-2019, donant a l’equip menorquí el nom d’Hestia Menorca, i que ha servit de marc al projecte de sensibilització sobre salut mental #MatealEstigma.

La voluntat de continuar de la mà una temporada més obeeix als valors que comparteixen les dues entitats i les sinergies que s’han creat a l’hora de vincular activitat física i salut mental a través de diferents accions. En aquest sentit, malgrat la pandèmia, Fundació i Club han desplegat nombroses activitats del #MatealEstigma les últimes temporades, i voldrien posar l’accent a COpizza els propers mesos.

Balanç #MatealEstigma

Des de l’inici del patrocini de l’Hestia Menorca, més de 1.200 persones amb malaltia mental i els seus acompanyants han estat convidades a gaudir de partits de LEB Plata, categoria on milita l’Hestia Menorca. Un altre miler de persones han participat a les xerrades i les pintades #MatealEstigma, que han comptat amb la col·laboració de mig centenar d’associacions, empreses i centres educatius de Balears, Catalunya, Castella-la Manxa, Castella Lleó, Múrcia o País Basc.

Així mateix, s’han rodat dos espots de sensibilització i s’han fet onze entrevistes sobre activitat física i salut mental, a més de preparar una sèrie de vídeos per animar l’activitat física durant el confinament. Una vintena de clubs de LEB Plata s’han sumat al #MatealEstigma difonent aquests continguts, incloent-los a la locució i retransmissió dels partits, fent-se fotos amb la bufanda del projecte i, en sis casos, pintant un mural.

A més, Fundació Hestia i Hestia Menorca han participat en l’organització de les Jornades de Salut Mental de Menorca 2019 i 2021, en què, juntament amb l’Àrea de Salut de Menorca, el Consell Insular de Menorca i la Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca s’han dut a terme diferents activitats de caràcter divulgatiu i esperit eminentment integrador.

COpizza

En la propera temporada es preveu incidir en COpizza, una iniciativa d’integració de la Fundació Hestia que pretén oferir a clients i consumidors productes de qualitat, l’ingredient especial dels quals és la participació en el procés d’elaboració de les COpizzes de persones amb malaltia mental, als quals se’n facilita la integració mitjançant un lloc de treball estable. L’estiu del 2021, COpizza va iniciar el seu desplegament comercial a Menorca, convertint-se en patrocinador del torneig ‘COpizza Ciutat de Maó’.