Gairebé 400 persones gaudeixen del bàsquet de la mà de Fundació Hestia

Gairebé 400 persones usuàries de serveis de salut mental i els seus acompanyants han assistit als partits de la primera volta de la temporada 2022/2023 a LEB Plata disputats per l’Hestia Menorca al Pavelló Menorca, esgotant així la quota d’entrades de què disposa la Fundació Hestia en qualitat de patrocinador principal del club de bàsquet menorquí.

La invitació a assistir a partits s’emmarca al projecte #MatealEstigma que la Fundació i l’Hestia impulsen des del 2018 amb l’objectiu de promocionar l’activitat física com a instrument de millora de la salut mental; afavorir la integració social dels col·lectius amb malaltia mental greu; i visibilitzar la malaltia mental i posicionar-se en la lluita contra l’estigma

Aquesta assistència, canalitzada a través de dispositius de salut mental vinculats a l’Àrea de Salut de Menorca, el Consell Insular de Menorca i la Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca, ha generat dinàmiques alineades amb aquests objectius, que exemplifica Irene Perchés, que ha transmès a Fundació Hestia la seva enhorabona per aquest èxit.

“Des que hi ha el bàsquet, un grup de persones usuàries de La Florida queden per anar juntes al partit, després es prendran un refresc i, d’alguna manera, arran d’aquesta iniciativa, s’està creant un grup natural de lleure compartit , cosa que és una gran notícia perquè és el que es pretén”, explica Perchés, responsable de Qualitat de la FPDM.

La col·laboració d’aquesta entitat, juntament amb la dels professionals de l’Àrea de Salut de Menorca, principalment de l’Hospital de Dia Psiquiàtric del Mateu Orfila, i els del Servei de Salut Mental del Consell, és clau al #MatealEstigma, que s’hi havia anotat ja un tant a l’inici de la temporada amb la celebració de COpizzeando per la salut mental.

La trobada, celebrada amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental, va reunir setanta persones usuàries de dispositius de salut mental i jugadors de l’Hestia Menorca per compartir un matí al Càmping de Son Bou. Aquesta empresa va acollir els participants a les instal·lacions, mentre que COpizza, iniciativa d’integració laboral de la Fundació Hestia, Coinga i JJ Carreras van aportar els ingredients per preparar pizzes artesanes.

També coincidint amb aquesta efemèride es va estrenar “Activitat física i benestar emocional. Dóna-li like a la salut mental”, espot protagonitzat per Diego Alderete, capità de l’Hestia Menorca, i l’actor Miguel Ángel Cañizares. Així mateix, s’han reprès les entrevistes #MatealEstigma, la primera de les quals d’aquesta temporada va protagonitzar Adan Febrer, fisioterapeuta del Club, estant programades xerrades sobre activitat física i salut mental amb altres jugadors i membres de l’staff.

Tot això per potenciar el coneixement sobre la relació entre activitat física i salut mental, facilitar la integració de les persones amb malaltia mental i contribuir a rebaixar l’estigma dels qui la pateixen.