Gaudint de les bitlles

Després de la presentació el mes de gener passat, el Pla d’Activitats de Fundació Hèstia comença a cobrar vida. Seguint el calendari, el 13 de febrer passat, quinze persones usuàries i quatre professionals es van desplaçar a Bowling Pedralbes. L’objectiu, combinar activitat física i de lleure en una sortida a les bitlles, va finalitzar amb un dinar i un passeig per la zona per facilitar la digestió.

Com cada activitat, la sortida a les bitlles va ser molt més que bitlles, ja que va permetre «compartir temps amb usuaris i professionals, alhora que realitzem una activitat física, fomentem la paciència esperant el nostre torn i creant noves connexions entre ells», expliquen des de Fundació Hèstia. J.C., un dels seus usuaris explicava que mai havia jugat a bitlles però que li agradaria tornar-ho a fer, «i amb els companys».

Aquest tipus d’activitats suposa per a les persones usuàries «un matí diferent, per desconnectar, compartir un espai informal i de lleure», que permet treballar l’activitat física i la mobilitat en un col·lectiu força sedentari, així com la tolerància, puix fora de la rutina diària és més senzill que sorgeixin les discrepàncies.

L’equip de suport de la Fundació Hestia valora molt positivament activitats estructurades, com la del Bowling Pedralbes, que ofereixen a les persones usuàries l’oportunitat de relacionar-se, crear llaços d’amistat i confiança, a més d’ajudar-los a adquirir habilitats socials, fomentar-ne l’autonomia i potenciar la seva autoestima. El proper 20 de març està prevista la següent d’aquestes activitats, visita a Montserrat.