#GivingTuesday: la solidaritat trepitja el terreny de joc

Emoció, curses, passades, xuts…el futbol com a vehicle per a la solidaritat al #GivingTuesday 2022 de Fundació Hestia. El Camp de Futbol Valldaura, de la barcelonina plaça Karl Marx, ha estat escenari aquest dimarts 29 de novembre al matí de la segona edició del Partit de Futbol Solidari.

Usuaris de la Fundació i de Clínica Coroleu, voluntaris i professionals han saltat a la gespa per fer equip, afegint-se així a aquesta jornada que, a diferència dels comercials Black Friday o Cyber ​​Monday, promou la solidaritat entre persones, organitzacions i empreses.

Des del 2019, Fundació Hestia se suma a aquest dia per compartir, pensar en els altres i actuar, i ho fa, per segon any consecutiu, amb un partit de futbol que es concep com “una oportunitat per crear vincle entre usuaris, voluntaris i professionals , els qui, alhora que practiquen esport, van incorporant hàbits saludables”, expliquen des de la Fundació.

Per als participants, l’activitat ha resultat molt atractiva, tant per a qui s’ha calçat les botes com qui no ho ha fet. “Duc des dels set anys jugant al futbol i m’encanta. Fins i tot vaig jugar amb l’Elx fa anys”, conta José Luís. “No he jugat aquesta vegada, però m’ha agradat molt venir a animar als meus companys”, afegeix Jose.

Fundació Hèstia i #GivingTuesday

#GivingTuesday va arribar per primera vegada a Espanya el 2015, aconseguint un total de 405.000€ destinats a més de 260 projectes socials, i 982 persones van donar sang per primera vegada. Any rere any, aquest moviment global originat als Estats Units, ha aconseguit millorar els seus resultats. L’any passat, la iniciativa va aglutinar al nostre país un centenar d’organitzacions, entre ONG, entitats promotores, empreses, escoles, universitats i plataformes de crowdfunding, i més de 10.000 givers, aconseguint una recaptació de 618.061 euros i una audiència total de 9.657 .795.

En la primera participació el 2019, la Fundació va publicar el seu projecte a la plataforma de #GivingTuesday per incentivar la participació de voluntaris en l’acompanyament de persones tutelades, en situació de vulnerabilitat per malalties mentals o demències. Després del parèntesi del 2020 a conseqüència de la pandèmia, es va optar pel partit de futbol solidari, les dues edicions del qual han resultat un èxit.