III Concurs de Dibuix #MatealEstigma: Activitat física i salut mental

Per tercer any consecutiu, Fundació Hèstia, Hèstia Menorca i Àrea de Salut de Menorca es tornen a unir per organitzar el III Concurs de Dibuix #MatealEstigma, amb l’objectiu d’animar la reflexió i la creativitat al voltant de la relació entre activitat física i salut mental.

En el marc del Dia Mundial de la Salut Mental que se celebra cada 10 d’octubre, la Federació Mundial de la Salut Mental i l’Organització Mundial de la Salut insisteixen en la necessitat de “fer de la salut mental i el benestar una prioritat global, per a tots”, encara que aquest any s’ha volgut focalitzar la proposta a la infància, l’adolescència i la joventut, col·lectius en què la salut mental és més vulnerable i en què es requereixen més esforços.

En aquest sentit, segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS), al món, una de cada set persones joves d’entre 10 i 19 anys pateix algun tipus de trastorn mental, sent la salut mental infantojuvenil una de les assignatures pendents a nivell mundial, en què s’han d’aplicar els poders públics i les institucions, però també els mateixos joves i adolescents, les famílies i la comunitat educativa.

Des de 2018, Fundació Hestia impulsa juntament amb Hestia Menorca el projecte #MatealEstigma els objectius del qual són:

✓ Promocionar l‟esport com a instrument de millora de la salut mental.

✓ Afavorir la integració dels col·lectius amb malaltia mental greu.

✓ Fer visible la malaltia mental i posicionar-nos a la lluita contra l’estigma.

Requisits

El concurs repeteix en les dues categories que es van establir a l’edició passada: una per als joves fins a 18 anys i l’adulta, de 18 endavant. Els interessats a participar-hi poden enviar el seu dibuix relacionat amb l’activitat física i la salut mental fins al 9 d’octubre, a l’adreça de correu electrònic administracion@hestiafundacion.org.

Un jurat compost per un representant de cadascuna de les entitats organitzadores seleccionarà tres dibuixos de cada categoria, dibuixos que podran ser incorporats (igual que tots els presentats) al calendari solidari que confeccionarà Fundació Hèstia. Eventualment, els guanyadors podran fotografiar-se amb un jugador de l’Hèstia Menorca per tal d’incorporar aquesta imatge al calendari, si així ho desitgen.

Pel que fa als premis, l’autor/a del primer premi de cada categoria rebrà dos abonaments de temporada+samarreta i/o bufanda de l’Hèstia Menorca (Menorca), del FIBWI Palma o del Class Bàsquet Sant Antoni; l’autor/a del segon i tercer premi de cada categoria, rebrà dues entrades per a un dels partits de la lliga regular de LEB Plata a la temporada 2022/2023 i una samarreta i/o bufanda dels citats clubs.

Podeu consultar les bases clicant aquí.

I si necessiteu autoritzar a un menor, heu de omplir i signar l’autorització que trobareu al següent enllaç.