Institucions públiques i privades es centren en la gestió emocional de la pandèmia

Generar nous recursos per contribuir a una millor gestió emocional de la pandèmia de COVID-19 centra els esforços de diferents institucions públiques i privades quan es compleix gairebé un mes de l’aprovació de l’estat d’alarma. Una de les iniciatives més interessants, doncs es centra en el col·lectiu de persones amb problemes de salut mental i les seves famílies, és la reorientació d’Espai Situa’t un servei de la Federació Salut Mental Catalunya per oferir a aquest col·lectiu per telèfon i correu electrònic orientació, acompanyament i assessorament.

Les tecnologies de la informació i la comunicació han servit de punt de partida al Servei Català de Salut que ha llançat una ‘web app’GestioEmocional.cat– per donar suport emocional i psicològic a la ciutadania. I Hestia Alliance, grup a què està vinculat la Fundació Hèstia, ha utilitzat el seu canal de YouTube ( Grup Hestia ) per difondre continguts orientats a facilitar una millor gestió emocional de la situació creada pel coronavirus i les mesures de contenció.

Altres comunitats com ara Madrid , Balears o Galícia han optat per l’atenció telefònica per prestar aquest servei. Així, Madrid compta amb un nombre telèfon gratuït, el 900 124 365, per oferir suport psicològic tots els dies de la setmana durant les 24 hores que gestiona l’Oficina Regional de Salut Mental i Addiccions de la Comunitat, en col·laboració amb el Col·legi Oficial de Psicologia de Madrid. Por la seva banda, Galícia s’ha servit de l’112 per oferir aquest servei d’atenció psicològica, disponible les 24 hores tots els dies de la setmana, que està a càrrec de l’equip de professionals de Grup d’Intervenció Psicològica en Catàstrofes i Emergències del Col·legi de Psicologia.

Amb el mateix horari, la mateixa entitat col·legial a les Illes Balears, en coordinació amb el Govern balear i a través de la Direcció General d’Emergències, ofereix assessorament i primers auxilis psicològics a través del 900 112 003. A més, i en aquest cas juntament amb l’Empresa Funerària de Palma, el COPIB ha activat al 619747507, un altre servei gratuït i extraordinari d’assessorament i suport psicològic, per a persones en dol, actiu de dilluns a divendres, de les 9 a les 19 hores.