Javier Zamora, nou entrenador de l’Hestia Menorca, subratlla l’aposta pel #MatealEstigma de Fundació Hestia

Una lliçó sobre la importància de la relació entre esport i fortalesa mental, el compromís, la cultura de l’esforç, la resiliència, la passió i l’alegria. En això es va convertir la presentació oficial de Javier Zamora, nou entrenador de l’Hestia Menorca. El tècnic va definir l’equip patrocinat per Fundació Hestia en el marc de el projecte #Matealestigma, com “un projecte molt ambiciós” i va valorar el fet de recalar a “un Club meravellós, en un entorn molt especial, amb una tradició de bàsquet increïble i, a més de acompanyat de molts valors “.

“M’he trobat un Club acompanyat i de la mà d’una Fundació com és Hestia que lluita per la sensibilitat, la integració i contra l’estigma de les malalties mentals, i m’agradaria que es veiés un equip que treballa en la pista i que lluita , que té ambició, que té il·lusió i que té empenta per passar les adversitats “, va explicar un Javier Zamora que ha demostrat la seva especial sensibilitat envers l’aspecte emocional de l’esport.

Conscient de comptar amb “un equip amb molt talent, ben construït, que té l’experiència, d’una banda, joves de molt talent, capacitat física, recursos en diverses posicions, un equip compensat i ben treballat”, el nou entrenador va al·ludir a la incapacitat d ‘ “enfrontar bé a l’adversitat” com una de les raons de la crisi viscuda al Club en les últimes setmanes.

“Crec que ha estat més un tema mental, un tema de gairebé d’il·lusió. No sé les raons, potser perquè l’equip va començar molt bé i no es va acostumar a la lluita en moments complicats com aquests. Venc a aportar dedicació, treball i, sobretot, molta il·lusió i molta passió. A l’bàsquet, com a la vida, cal posar-li passió. L’equip la té i ara cal intentar que, a banda de tenir-la, la transmeti. Això intentarem: gaudir, transmetre passió i treballar molt “, es va esplaiar Zamora.

Gaudir, transmetre passió i treballar molt amb la vista posada en un objectiu que, per al nou entrenador, està ben clar -lluitar per l’ascens, però que no s’ha d’aconseguir a qualsevol preu. “Un Club com Hestia Menorca, amb tanta feina darrere del que es veu a la pista, és un projecte per pujar i aquesta responsabilitat és amb la que vaig a treballar cada dia, amb l’objectiu de pujar i amb aquesta il·lusió. Però això no ens ha de generar ansietat “, ha advertit.

“L’equip ha d’aprendre a gaudir del camí, a treballar amb valors, ha de saber que les derrotes en l’esport existeixen i no passa res per perdre un partit mentre s’han complert determinades coses no es són negociables com ara l’esforç en l’equip, el treball, la dedicació. Amb aquesta honestedat es pot perdre i no passa res. Assimilar les derrotes i saber aixecar-se, i el sobreposar-se, és part de l’bàsquet i de l’esport en general. Aquest és un equip d’un gran talent, amb unes persones meravelloses i una Fundació com Hestia darrere que, també aporta a tot això un sentit i fa costat a l’equip amb valors i això és el que hem d’intentar transmetre “, va remarcar el tècnic madrileny.

Javier Zamora va voler llegir en clau de compromís l’estat anímic de l’equip – “dolgut i una mica trist” -, un compromís amb què compta per construir una mentalitat guanyadora– “per a mi l’equip serà un equip guanyador si competim sempre, no guanyem sempre “- i tornar als seguidors el que aquests aporten a l’esport, més després que portem” vivint un any amb una realitat molt trist”.

“Amb el nivell d’il·lusió, de passió, de treball que hi ha darrere de l’equip, acompanyat de la Fundació Hestia amb els seus valors d’integració, nosaltres hem de donar exemple, hem d’intentar treballar com si hagués públic. Juguem per a la gent, encara que la gent no estigui amb nosaltres, està amb nosaltres a casa i esperen moltes coses de l’equip (…) .Tenim mostrar un equip que està alegre, hem de transmetre aquests valors i enganxar a la gent a l’esport perquè l’esport és molt important no només per a la salut física sinó per a la salut mental i, a dia d’avui, això és molt important per a tots “, va remarcar.