La Càtedra Hestia adjudica les Beques de Recerca i Premis Hestia 2020

La Càtedra Hestia en Atenció Integrada Social i Sanitària ha seleccionat els projectes mereixedors de les Beques de Recerca i els Premis Hestia corresponents a l’edició de 2020. La doble convocatòria, orientada a incentivar les millors iniciatives en el camp de la investigació en el àmbit sociosanitari i / o de la salut mental, havia rebut un centenar de projectes en els que estaven implicats més de 140 investigadors de 70 institucions de tot el territori español.

Pel que fa a les Beques de Recerca Hestia, s’han rebut i avaluat un total de 41 projectes, 21 de l’àmbit sociosanitari i els 20 restants de salut mental, destacant el jurat “l’excel·lent nivell de la majoria de projectes, especialment a nivell metodològic, amb dissenys experimentals o quasi experimentals en gairebé la meitat dels mateixos, el seu caràcter multicèntric i multidisciplinar i el pes progressiu de les dones en els projectes d’investigació, ja que el 66 per cent dels projectes presentats estan liderats per dones i la seva participació com a investigadors col·laboradors és àmpliament majoritària “.

En quan la convocatòria dels Premis Hestia 2020, es van rebre i van avaluar un total de 55 propostes -32 a millor article (17 en àmbit sociosanitari i 15 en salut mental) i 23 a millor comunicació (16 en àmbit sociosanitari, sis a salut mental i una en cures pal·liatives) – d’un total de 41 autors pertanyents a 31 centres de l’estat espanyol. El jurat ha remarcat “l’alt nivell dels treballs”, de què és exponent que 22 dels articles tinguessin un factor d’impacte superior a 2, mentre que 14 de les comunicacions havien estat presentades en congressos d’àmbit internacional. Va quedar desert el premi en la categoria de cures pal·liatives per no ajustar-se la comunicació presentada a les bases de la convocatoria.

La Càtedra Hestia ha informat telemàticament de el resultat de la convocatòria als investigadors becats i els autors guanyadors, si bé, a conseqüència de la pandèmia de la COVID-19, l’acte d’adjudicació de les Beques de Recerca i els Premis Hestia 2020 no es realitzarà fins que les universitats i els centres sanitaris recuperin un cert grau de normalitat, encara que es poden consultar en aquest enllaç.