La Càtedra Hestia lliura les beques de recerca i els premis de 2019

El Campus Sant Cugat de la Universitat Internacional de Catalunya va acollir el passat 12 de juny l’acte de lliurament de la segona edició de les Beques de Recerca Hestia i dels Premis Hestia 2019. Totes dues iniciatives estan impulsades per la Càtedra Hestia en Atenció Integrada Social i Sanitària, fruit de la col·laboració entre la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de UIC Barcelona i la Fundació Hestia.

Amb la voluntat de donar suport a projectes docents i de recerca liderats per professionals, equips i institucions que dediquen la seva activitat a atendre persones vulnerables amb altes necessitats d’atenció social i sanitària, la Càtedra Hestia va convocar les Beques de Recerca Hestia que, en la seva segona edició, han correspost a:

• Abelardo Montero, de l’Hospital Universitari de Bellvitge, per “Influència de la síndrome confusional en l’evolució funcional i cognitiva de la gent gran amb fractura de maluc i intervenció de la transferència entre els diferentes dispositius assistencials i d’un programa multidisciplinari de prevenció “.
  • Alba Roca, Hospital Clínic de Barcelona, ​​i Estel Gelabert (Universitat Autònoma de Barcelona), “Hospital de Dia Mare Nadó: Efectivitat de la Intervenció Intensiva Multidisciplinar per a Dones amb Trastorn Mental Perinatal “.
  • Javier Jerez Roig, UVIC, “Incontinència en Residències Geriàtriques de la Comarca d’Osona” (presentat per Montserrat Romero); i,
  • Jesús Campo, Hospital Universitari Puerta del Hierro Majadahonda, “Projecte Ortogeriactiva”.

Així mateix, la Càtedra Hestia va donar a conèixer els projectes mereixedors dels Premis Hestia 2019, que han recaigut en aquesta convocatòria en:

• Eva Caselles Pujol, d’ Hestia Balaguer, en la categoría Millor comunicació presentada en un congrés: Pacients amb necessitats complexes (PCC / ECA): Factors associats a la pèrdua funcional.
  • Cristina Ibarrola Guillén, Servei Navarrès de Salut-Osasunbidea, Millor treball de fi de màster: Avaluació de l’Estratègia Navarra d’Atenció Integrada a pacients pluripatològics als dos anys de la seva implantació.
  • Ana Barajas Vélez, Parc Sanitari Sant Joan de Déu, Millor treball publicat: Predictive capacity of prodomal symptoms in first-episode Psychosis of recent onset.
  • Francisco Eiroa, Obertament (Aliança catalana de lluita contra l’estigma i la discriminació en salut mental) i Universitat de Barcelona (presentat per Cecilia Sánchez), Accésit a millor treball publicat: La formació d’activistes en salut mental aumenta el benestar dels participants amb alts nivells d’autoestigma.

Càtedra Hestia, l’impuls a la recerca en l’àmbit sociosanitari i /o de la salut mental

A la segona edició de les Beques de Recerca i Premis Hestia 2019 que promou la Càtedra Hestia en Atenció Integrada Social i Sanitària havien concorregut 77 candidatures.  Amb aquesta iniciativa, així com amb altres com ara fòrums de debat, tallers d’experts, jornades científiques, conferències, activitats de formació o publicació de treballs de recerca i tesis doctorals, la Càtedra Hestia pretén donar suport, reconèixer i difondre les millors iniciatives en l’ camp de la recerca en l’àmbit sociosanitari i / o de la salut mental.