La Fundació Hestia acull a quatre persones del programa de treballs en benefici de la comunitat

La Fundació Hestia ha acollit en el que va d’any a quatre persones dintre del programa de treballs en benefici de la comunitat (TBC) que impulsa el Departament de Justicia de la Generalitat. Els TBC són mesures substitutives d’altres penes imposades per la justícia que es poden aplicar sempre que hi hagi el consentiment de la persona penada.

El Codi Penal preveu la possibilitat de substituir algunes penes de presó per un treball en benefici de la comunitat amb la finalitat d’evitar els internaments de curta estada. La persona penada es compromet a realitzar una activitat no retribuïda d’utilitat pública i/o interès social, de la ma d’un treballador habitual d’una institució.

Entre el 70 i el 75 per cent de les persones amb Mesures Penals Alternatives dictaminades per la justícia participa en un programa de TBC i va ser al 2018 quan la Fundació Hestia va sumar-se a aquest programa que té un doble objectiu.

Per una banda, la persona infractora repara simbòlicament el dany ocasionat a la comunitat, és responsabilitza de les seves accions i descobreix el sentit i la utilitat dels serveis que tenen una dimensió social per a la comunitat.

D’altra banda, institucions com la Fundació Hestia tenen la oportunitat d’emprendre una iniciativa social en la reinserció de penats i donar difusió a la cultura que busca minimitzar els estereotips sobre la delinqüència i l’estigma dels seus protagonistes.