La Fundació Hestia aposta per sensibilització i innovació en el Dia Mundial de la Salut Mental

Un reportatge sobre la relació entre activitat física i prevenció del suïcidi, i l’assistència de la doctora Susana Subirà, directora acadèmica de la Fundació Hestia i vicedegana de la Facultat de Psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona, ​​a la presentació parcial del Pla Antiestigma de la UAB, són els actes amb què la Fundació s’ha sumat a la celebració del Dia Mundial de la Salut Mental.

Publicat pel diari Menorca, “Canastas que ponen la mente en forma” parteix del testimoni d’Iñaki Zubizarreta, exjugador de l’ACB, a qui l’assetjament escolar va posar a la vora del suïcidi, per incidir en l’impacte de l’activitat física en el benestar emocional de les persones, un dels vímets del projecte #MatealEstigma, que implica el patrocini de l’Hestia Menorca per part de la Fundació Hestia. A més a més, explica com la innovació, com la impulsada per la Fundació a través de la Càtedra Hestia en Atenció Integrada Social i Sanitària en col·laboració amb la Universitat Internacional de Catalunya, es concep com a clau en l’abordatge de la salut mental.

Per la seva banda, la doctora Subirà ha assistit a la presentació de la diagnosi del Pla antiestigma de la UAB que ha estat portat a terme per un Grup Motor format per alumnat, PAS, PDI, membres de diferents serveis de la UAB així com de l’equip de govern, amb el suport d’Obertament. A l’acte, celebrat a la Sala Cinema, s’ha aprofitat també per donar a conèixer els resultats de l’enquesta que s’ha realitzat a la comunitat UAB, a més d’exposar orientacions i compartirse experiències personals relacionades amb la salut mental.

Aquest dos actes se sumen als protagonitzats pel Hestia Menorca, equip patrocinat per la Fundació Hestia, en el marc de les Jornades de Salut Mental de Menorca 2019, organitzades per la Fundació i l’Àrea de Salut de Menorca, sota el lema “Menorca contra l’estigma “.