La Marató 2021 es dedicarà a salut mental

S’estima que hi ha mil milions de persones al món que presenten un problema de salut mental i que una de cada cuatro persones en tindrà un en algún moment de la vida. El 50% dels trastorns comencçaran abans dels 18 anys, però sovint no es diagnosticaran fins l’etapa adulta.

Darrere de l’estadística, depressió, ansietat, trastorn bipolar, esquizofrènia i altres psicosis, trastorns obsessius compulsius, TDAH, el trastorn de l’espectre autista o de l’aprenentatge, trastorns de la personalitat, de la conducta alimentària o addiccions, patiment, vulnerabilitat, aïllament, estigma.

I després d’un any de pandèmia, que tot ho ha canviat, també la temàtica de La Marató 2020, la 30 edició del programa solidari de TV3 i Catalunya Ràdio s’emetrà aquest any el 19 de desembre i per tercera vegada es dedicarà a les malalties mentals.

Gran notícia per a la societat en general i per a les entitats que, com Fundació Hestia, treballen per la salut mental, en tant que els fons que es recaptin en La Marató 2021 es dirigirán a identificar els factors que originen aquests trastorns des de la infància fins a la vellesa; a aconseguir noves eines de prevenció, de detecció precoç i de precisió diagnòstica; a trobar dianes terapèutiques eficaces que avancin cap a tractaments curatius, o a potenciar els estudis epidemiològics en grans grups poblacionals, entre altres línies de recerca.