Les persones tutelades per Fundació Hestia gaudeixen de la Castanyada 2021

“Els meus companys i la Fundació són com la meva família. M’agrada venir en dies com aquests perquè surto d’aquí content”. Són paraules de Josep, una de les persones tutelades per la Fundació Hèstia i un “dia com aquests” bé pot ser un divendres, 29 d’octubre, en què es va celebrar la Castanyada/Halloween 2021 amb la participació d’un total de 40 tutelats /es, 10 professionals, estudiants en pràctiques i un grup de voluntaris/es.

L’esdeveniment arribava després d’un llarg període amb moltes limitacions, per la qual cosa les persones tutelades mereixien una mica de diversió, i bé que la van tenir gràcies al fet que es van compaginar dues activitats diferents perquè tots poguessin gaudir de la festivitat.

D’una banda, es va realitzar un taller de manualitats, on es van poder crear portaespelmes amb elements decoratius al·lusius al Halloween així com dibuixos amb aquarel·les per a aquells amb més creativitat i capacitat artística. De l’altra, un grup més autònom, va fer una gimcana al peu de la Serra de Collserola a la zona propera a la seu de la Fundació Hèstia.

Es van fer 5 equips de tres persones els quals tenien una bossa amb un mapa, instruccions i endevinalles que havien de desxifrar per assolir el final del camí. Es van fer tres proves en llocs diferents. La primera era encertar una bola en un got. La següent era una història de terror amb una “casa encantada” i la tercera arribar a vessar el menor arròs possible d’un got a un altre. Totes les proves tenien una endevinalla a resoldre entre cada equip.

En acabar les activitats, els participants van tornar a la Fundació per compartir un dinar amb tots els assistents. Hi va haver castanyes, moniatos, mandarines decorades i panellets. “Va ser un espai per relacionar-se i passar-ho bé, on tant els tutelats com els professionals vam poder gaudir els uns dels altres compartint experiències, pensaments i, fins i tot, relats de por, i gràcies al qual creem un record que ningú no oblidarà”, expliquen els responsables de Fundació Hèstia.