Madrid acollirà el primer congrés estatal sobre el dret a decidir amb suports

Madrid acollirà els propers 17 i 18 de novembre el primer Congrés Estatal sobre el dret a decidir amb suports. Impulsat per l’Associació Espanyola de Fundacions Tutelars (AEFT) en col·laboració amb la Secretaria d’Estat de Drets Socials, aquest esdeveniment busca generar un espai inclusiu i participatiu en què persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament expertes per experiència i agents jurídics i socials donin resposta a les preguntes sobre la recent reforma de la legislació civil i processal per al suport a les persones amb discapacitat en l’exercici de la seva capacitat jurídica.

La normativa, que va entrar en vigor el 3 de setembre passat modificant un total de 8 lleis espanyoles, entre les quals es troba el Codi Civil, actualment repercuteix en la vida de més de 200.000 persones que compten amb una incapacitació judicial. Des de la AEFT expliquen que, a més “aquesta reforma, que té caràcter d’històrica pel reconeixement de drets que suposa pel col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual o de desenvolupament incapacitades judicialment, també afecta de manera positiva a la resta de persones del mateix col·lectiu , així com a aquelles amb problemes de salut mental o persones que pateixin deterioraments cognitius causa de l’edat “.

Tenint en compte el calat de el nou panorama legislatiu, i, segons expliquen des de l’organització “la necessitat d’unir esforços per garantir el compliment de la llei, que aposta per crear suports a mida de les necessitats i preferències de cada persona”, la AEFT promou aquest Congrés que pretén ser un espai informatiu, de sensibilització i de formació sobre la nova legislació, sobre el dret a decidir amb suports i sobre el model de suports a la presa de decisions que defensen les entitats de la seva xarxa.

Pots trobar més informació a les webs de la AEFT i de Congrés, decidirconapoyos.org.