#MatealEstigma en les XXVII Jornades de Psicologia de l’Activitat Física i l’Esport

Més de 2.000 persones i un centenar d’empreses i institucions implicades en la sensibilització sobre la relació entre activitat física i salut mental, la integració de les persones amb malaltia mental i la lluita contra l’estigma que pateixen. Amb aquest enriquidor balanç va presentar Oriol Incarbone el projecte #MatealEstigma en les XXVII Jornades de Psicologia de l’Activita Física i l’Esport celebrades a Barcelona els dies 20 i 21 de noviembre.

La present edició de les jornades, organitzades per l’Associació Catalana de Psicologia de l’Esport, tenien com a eix central els vincles entre l’activitat física i l’esport amb el benestar i la salut mental, tant dels esportistes com de tots els membres de la comunitat, una temática en la que encaixava perfectament el #MatealEstigma, projecte que Fundació Hestia desenvolupa en el marc del patrocini de l’Hestia Menorca.

Incarbone, psicòleg de l’Esport de la Fundació, va intervenir en el torn de comunicacions de dissabte capvespre, on a més del #MatealEstigma es va poder conèixer la metodología de FutbolNet, els esports electrònics, l’afectació del context esportiu en les persones del col·lectiu LGTBIQA+ i la consistencia i fiabilitat del QCAA (qüestionari consciència, actitud i acció envers la salut i el rediment personal).

En cloure les jornades, Oriol Incarbone les valorava molt positivament. “Han estat un punt de trobada per actualitzar-nos sobre com estan les investigacions en salut mental i esport, a més d’una oportunitat per conèixer altres organitzacions que s’hi dediquen i de plantejar noves línees de intervenció al futur o aquelles en les que s’ha de continuar treballant: bullying al esport, carreres dual, esport com prevenció de consum de substàncies o en processos de rehabilitació, entre d’altres”.

ACPE

L’Associació Catalana de Psicologia de l’Esport és la primera amb aquestes característiques creada a l’Estat espanyol, l’any 1982. La missió de l’ACPE és fomentar l’interès i la difusió de la Psicologia en l’àmbit de l’activitat física i l’esport, l’intercanvi d’experiències i la formació continuada en aquest camp.