Oberta la quarta convocatòria dels Premis Hestia

Amb la novetat d’una categoria específica per a projectes relacionats amb el Covid-19 i l’impacte de la pandèmia arriben els Premis Hestia 2021. Organitzada i promoguda per part de la Fundació Hestia i la Càtedra Hestia en Atenció Integrada Social i Sanitària de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona), la convocatòria persegueix reconèixer les millors iniciatives en el camp de la recerca en l’àmbit sociosanitari o de la salut mental, l’objectiu hagi estat millorar l’atenció als pacients crònics complexos amb alta vulnerabilitat social.

En la seva quarta edició, els Premis Hestia 2021 estableixen tres categories, dues per als millors articles publicats (Covid-19 i no Covid-19), i una per a la millor comunicació en un congrés, i el termini per optar als mateixos finalitza el 30 de setembre de 2021. Tal com estableixen les bases, en la categoria No Covid-19, poden optar projectes i treballs publicats en revistes indexades o comunicacions presentades des del 1 de gener de 2019 fins al 31 de desembre de 2020, mentre que en la categoria COVID-19, s’acceptaran articles publicats en revistes indexades des l’1 de gener de 2020 fins el 31 de juliol de 2021.

Impuls a la recerca d’excel·lència en l’àmbit sociosanitari i de la salut mental.

La convocatòria d’aquests premis, juntament amb les Beques de Recerca Hestia, resulta clau en el reconeixement i la difusió de la feina estan realitzant els professionals en l’àmbit de l’atenció social i sanitària, i de la salut mental. Malgrat l’augment de l’esperança de vida i dels fenòmens associats a la mateixa- envelliment, cronicitat, multimorbilitat, dependència-, aquest és un àmbit en el qual escassegen els recursos per desenvolupar una activitat investigadora d’excel·lència. Amb les seves beques i Premis, la Càtedra Hestia pretén contribuir a pal·liar aquesta mancança.