Pablo Suárez: “Com més bona salut física, millor salut mental i viceversa”

Pablo Suárez Custodio (Madrid, 1999) va incorporar-se el mes de desembre passat a la disciplina de l’Hestia Menorca, club patrocinat per Fundació Hestia i impulsor juntament amb aquesta entitat del #MatealEstigma, un projecte de sensibilització sobre salut mental. L’últim fitxatge del club menorquí ha esdevingut el primer protagonista de les Entrevistes #Matealestigma de la temporada 2021-2022.

Els recents posicionaments d’esportistes d’elits en relació amb la salut mental -el més recent i mediàtic, el de Simone Biles als Jocs Olímpics de Tòquio- exemplifiquen per a Suárez “la cara fosca de l’esport, que no és pública”. La vulnerabilitat que senten els esportistes per reconèixer que pateixen una malaltia o trastorn mental i l’estigma associat explica, segons el base madrileny, la sorpresa que encara generen aquests posicionaments a l’àmbit esportiu.

En clau positiva, la major presència dels continguts relacionats amb activitat física i salut mental en plans formatius i de professionals especialitzats en els clubs, la confiança que a poc a poc es vagi normalitzant parlar de salut mental i la contribució que iniciatives com el #MatealEstigma i entitats com la Fundació Hestia tenen en la sensibilització de la població. Pots veure l’entrevista aquí: