Primers compassos del #MatealEstigma 2019-2020

El projecte #Matealestigma 2019-2010 de la Fundació Hestia ja està en joc. Després de les fotos #MatealEstigma juntament amb el B The Travel Brand i el Reial Múrcia Bàsquet amb motiu dels trofeus Itegra Illes Balears i Illa de Menorca, respectivament, la plantilla i l’equip tècnic de l’Hestia Menorca van mantenir el passat dia 12 una trobada amb la Fundació Hestia, el seu patrocinador principal, al Pavelló Menorca.

En un ambient molt distès, jugadors i tècnics van recordar en què consisteix el projecte #MatealEstigma i com poden contribuir a la seva difusió, per tal que l’Hestia Menorca serveixi d’altaveu en aquesta iniciativa de sensibilització sobre salut mental de la Fundació Hestia, patrocinador principal de l’equip de bàsquet menorquí que milita a la LEB Plata.

Properes accions

Tras aquesta trobada, el projecte #MatealEstigma ha viatjat aquesta mateixa setmana a Girona. Amb motiu del desplaçament de l’Hestia Menorca a la ciutat catalana, Oriol Incarbone, psicòleg esportiu de la Fundació Hestia, va impartir el 18 de setembre una xerrada sobre activitat física i salut mental a la seu de Support Fundació Tutelar Girona, entitat que, juntament amb la Associació Família i Salut Mental de Girona i Comarques i la Fundació Drissa, va col·laborar en l’organització de l’activitat.

Així mateix, Bàsquet Girona participa en altra de les accions que vertebren el projecte # MatealEstigma- l’assistència a partits de la LEB Plata- i ha posat entrades a disposició del col·lectiu de persones amb malaltia o trastorn mental per tal que puguin gaudir de l’encontre que l’equip català disputa contra l’Hestia Menorca el 21 de setembre, primera jornada de la temporada.

También, al llarg de les properes setmanes , la Fundació Hestia repartirà entre el col·lectiu de salut mental de Menorca les entrades que li corresponen en qualitat de patrocinador principal. Així, per segona temporada consecutiva, usuaris de l’Àrea de Salut de Menorca, la Fundació de Persones amb Discapacitat de Menorca, TEA Menorca o AFEM Menorca podran acudir al Pavelló Menorca per gaudir dels partits de LEB Plata que disputi el club menorquín.

Aquestes accions es vinculen al patrocini de la Fundació Hestia de l’Hestia Menorca, un patrocini vinculat a un projecte esportiu i social que pretén lluitar contra l’estigmatització que comporten les malalties mentals i conscienciar la societat sobre els beneficis de l’activitat física a l’hora de prevenir-les i de millorar la integració de qui les pateix. El patrocini es va iniciar el juliol de 2018 i, recentment, la Fundació l’ha renovat.