Tibidabo, molt més que oci: cohesió, autonomia, inclusió

Fundació Hestia prossegueix amb la tasca d’atenció integral i acompanyament de persones tutelades. La visita al parc d’atraccions del Tibidabo, a Barcelona, ​​el 13 de juliol, es va convertir en una nova oportunitat per trencar la rutina i potenciar l’autonomia dels usuaris i la cohesió del grup, i fomentar-ne la inclusió, lluitant contra l’estigma que persegueix els col·lectius vulnerables.

La sortida al Tibidabo del 13 de juliol passat va començar amb la ruta dels 26 participants cap a l’emblemàtic parc d’atraccions barceloní. Allí van arribar disposats a passar un dia d’estiu gaudint de les atraccions, del paisatge i de la companyia mútua, i, inevitablement, més d’un es va retrobar amb el record d’experiències anteriors.

“L’última vegada que vaig estar al Tibidabo em va fer molta por pujar a l’Hotel Kruger. Aquesta vegada m’he posat com a objectiu entrar i acabar tot el túnel del terror”, explicava Laura M, una de les assistents que va esprémer la visita sense defallir. Per aconseguir-ho,  al Bar Estació, restaurant ubicat al centre del parc, el grup  es va avituallar amb menú complet- hamburguesa i patates- per carregar les piles i seguir pujant a les atraccions.

Quan a les sis de la tarda, la jornada s’acabava, el balanç no podia ser més positiu. “A més de constituir una activitat de lleure per a les persones de la Fundació, cal assenyalar que en aquestes dates hi ha molts grups de colònies d’estiu infantils al parc del Tibidabo. El fet d’ajuntar-nos i compartir espais i atraccions amb nens és molt bona manera de fomentar la inclusió i d’ensenyar-los des de ben petits a no estigmatitzar cap col·lectiu”.

Estigma

La lluita contra l’estigma associat a la vulnerabilitat de col·lectius com els adults grans, les persones amb malaltia mental i/o dependents és un dels grans reptes que enfronta la societat. Entitats públiques i privades han elaborat diferents estratègies i, recentment, Jordi Vicens, coordinador de Psicologia d’Hestia Alliance va participar en una de les sessions del Grup de Treball de Lluita contra l’Estigma de les Illes Balears.