“Tres entrades”, nou curtmetratge de Fundació Hestia sobre salut mental

Un moment a les vides de tres homes corrents i especials, i el potencial de lactivitat física i lesport per a la integració de persones amb malaltia mental. Aquests són els vímets de “Tres entrades”, un curtmetratge dirigit i realitzat per The Bendito Studios amb la col·laboració de Fundació Hestia, Hestia Menorca i Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca, que narra una de les històries que ha propiciat el #MatealEstigma. Concretament, la de Romu, Miguel i Pascual, usuaris de La Florida, un centre ocupacional de Menorca, que s’han aficionat al bàsquet arran d’aquest projecte de sensibilització sobre salut. mental.

El curt va ser una de les idees seleccionades a la tercera edició de Xoriguer Ideadores de Menorca i s’ha convertit en últim contingut elaborat en el marc del #MatealEstigma. La idea va partir d’una felicitació de la FPDM, que va transmetre a l’Hestia Menorca i la Fundació l’èxit que suposava que s’hagués generat un grup de lleure espontani entre usuaris de La Florida arran de les entrades que la Fundació regala als dispositius de salut mental de Menorca. Romu, un dels tres usuaris, dóna veu a una història rodada a Maó, coincidint amb la disputa de la fase d’ascens a LEB Or de l’Hestia Menorca.

Segons expliquen des de The Bendito Studios, «el rodatge es va fer durant els mesos d’abril i maig i va ser una experiència molt enriquidora tant per a l’equip tècnic que va fer el curtmetratge com per als protagonistes. L’objectiu era, a més de donar a conèixer aquesta història, oferir als protagonistes l’oportunitat d’explicar-la i crear conjuntament la peça audiovisual».

Fundació Hestia i Hestia Menorca han quedat molt satisfets amb el resultat, en tant el curt reflecteix de manera molt emotiva un dels objectius que persegueix el projecte #MatealEstigma, el del potencial de l’activitat física i l’esport per a la integració de persones amb malaltia mental.

«A més aquesta història és fruit de cinc anys de treball de sensibilització en col·laboració amb l’Àrea de Salut de Menorca, la Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca i el Servei de Salut Mental del Consell Insular. Que aquesta idea, ja materialitzada, fos una de les seleccionades per Destil·leries Xoriguer a la seva convocatòria Xoriguer Ideadores de Menorca, va suposar un estaló a aquesta tasca i que agraïm, com la de la resta d’entitats que col·laboren amb el #MatealEstigma», diuen.

#Matealestigma

El 2018, Fundació Hestia es va convertir en el patrocinador principal de l’Hestia Menorca, equip de bàsquet amb què desenvolupa el projecte de sensibilització sobre salut mental #MatealEstigma, els objectius del qual són promocionar l’esport com a instrument de millora de la salut mental de les persones, afavorir la integració social dels col·lectius amb malaltia mental greu i donar visibilitat a la malaltia mental i posicionar-se a la lluita contra l’estigma.

Des de llavors, gairebé 5.000 persones, 50 associacions i empreses, 15 clubs de bàsquet i una desena de centres educatius han participat a les diferents accions vinculades a aquest projecte. Una d’aquestes accions ha estat la generació de continguts, com ara les entrevistes i els espots #MatealEstigma. Esportistes com Edwin Jackson, Urko Otegi, Pitu Jiménez, Quim Salvans, Pablo Suárez, Joshua Tomaic han compartit les seves reflexions al voltant d’activitat física, benestar emocional i l’estigma de la salut mental, i The Bendito Studios ha realitzat els tres espots difosos fins ara amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental.