Tutelats de la Fundació Hestia: jornada de tardor daurada a La Garrotxa

Amb les enfarinades muntanyes pre pirinenques a l’horitzó i la il·lusió per gaudir d’una dia tardor daurada. Els tutelats de la Fundació Hestia van posar rumb a La Garrotxa per gaudir d’una sortida fora de ciutat.

L’expedició, conformada per una vintena de persones entre tutelats i professionals, va visitar el 26 de novembre La Fageda d’en Jordà, un bosc de faigs que presenta la seva imatge més bella a la tardor, quan els arbres es pinten de colors de foc.

Sant Pau, on van arribar amb bus des de Barcelona, va ser el punt de partida de les passejades dels tutelats, que van gaudir moltíssim en recórrer la fageda que creix sobre la colada de lava del volcán del Croscat i està considerada un dels boscos més atractius d’Espanya.

“Alguns d’ells no havien sortit mai de Barcelona, fins i tot, del seu barri, i estaven encantas. Com que al fons es veien les muntanyes del Pre Pirineu, ja comentaven que la propera sortida podia ser cap allà”, expliquen des de la Fundació Hestia.

Recursos propers

Aquesta excursió, i la resta d’activitats que la Fundació Hestia desenvolupa, va fer servir recursos de l’entorn proper, amb l’objectiu d’afavorir l’autonomia i integració dels tutelats, tot ampliant el seu coneixement de la realitat que els envolta.

La Fageda d’en Jordà es troba al Parc Natural de la  Zona Volcànica de la Garrotxa,  el millor exponent de paisatge volcànic de la península Ibèrica. Té una quarantena de cons volcànics i més de 20 colades de lava i una variada vegetació, amb alzinars, rouredes i fagedes d’excepcional valor paisatgístic.