Un centenar de persones participen en el #Matealestigma Murcia 2020

Amb la pintura encara fresca i el sol intentant imposar-se als núvols, una foto de grup davant del mural #MatealEstigma va servir de tancament per a una nova jornada de sensibilització al voltant de la salut mental organitzada per la Fundació Hestia a Múrcia i en què va participar un centenar de persones, entre usuaris d’AFES- Salut Mental Múrcia i Comarques i integrants de Reial Múrcia Baloncesto.

La jornada va començar a les 10 hores, a les instal·lacions que AFES té al carrer Azarbe del Paper, amb una trobada en què Teresa Nimes explicar la seva experiència en el món de l’esport i com l’ajuda professional va contribuir al fet que pogués superar els moments més complicats. En la seva intervenció, titulada “El sentit de córrer”, l’atleta va expressar la seva convicció que l’esport o l’activitat física, bé supervisada, pot ser clau en el desenvolupament personal.

Posteriormente, usuaris i professionals d’AFES, acompanyats per membres de la Fundació Hestia, es van desplaçar a la recentment inaugurada pista exterior del Pavelló Príncep d’Astúries per a la pintada del mural #MatealEstigma, dissenyat per Zaca. Tirant de pinzells, perícia i bona disposició, poc abans de dos quarts de dues, el dibuix va quedar acolorit, propiciant un moment de trobada entre el col·lectiu de persones amb malaltia mental i els esportistes.

Segona temporada de #MatealEstigma a Murcia

La xerrada i la pintada de l’ mural s’emmarquen en el projecte #Matealestigma amb el qual la Fundació Hestia pretén promocionar l’activitat física com a instrument de millora de la salut mental, afavorir la integració social dels col·lectius amb malaltia mental greu, i visibilitzar la malaltia mental i lluitar contra el seu estigma.

Aquesta és la segona temporada en què Fundació Hestia porta aquest projecte a Múrcia, on l’any passat es van organitzar dues xerrades en col·laboració amb AFES. Es dóna la circumstància que aquesta associació sense ànim de lucre celebra aquest any quatre dècades treballant per millorar la qualitat de vida de les persones amb problemes de salut mental i la de les seves famílies. Actualment AFES té la seva seu social i un Centre de Dia a Múrcia capital, així com un altre Centre de Dia, una Residència i un Habitatge Tutelat a la localitat de Las Torres de Cotillas.

En aquesta ocasió, a més d’AFES, s’han sumat generosament al projecte l’atleta Teresa Nimes, el Reial Múrcia Bàsquet i l’Ajuntament de Múrcia, que ha posat a disposició de Fundació Hestia la nova pista exterior, realitzada amb vidre reciclat gràcies a la campanya Ecovidrio.

Con aquesta pintada, el Reial Múrcia Bàsquet es converteix en el cinquè equip de LEB Plata a participar d’aquesta iniciativa que ha comptat ja amb el suport de l’Hestia Menorca (equip patrocinat per Fundació Hestia en el marc del seu projecte de sensibilització sobre la salut mental), Torrons Vicens CB l’Hospitalet, JAFEP Fundació Globalcaja la Roda, FC Barcelona de Bàsquet i CB Benicarló.